Avatar billede ejoergensen Nybegynder
18. marts 2013 - 21:08 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke komme ind på sikre internetsider.

Jeg har et lille problem, har fået aktiveret noget forkert og kan ikke huske hvad. Facit er at jeg ikke kan logge på netbank og andre steder med HTTPS.
Kører XP Pro og har forsøgt med tre forskellige browsere uden at det hjalp.

Nogen ideer?
Avatar billede jjam Juniormester
18. marts 2013 - 21:27 #1
Har uret den rigtige dato/tid?
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2013 - 01:21 #2
internet indstillinger, zoner, sikker zone ?
19. marts 2013 - 11:16 #3
... er det sket 'pludseligt' ?
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
19. marts 2013 - 21:14 #4
ur ok, og er muligvis kommet efter jeg opgraderede AVG antivirus.
Jeg synes at have været inde og kontrollere alle indstillinger i internet browseren og alt er tilsyneladende hvor det skal være.
Noget andet er at jeg heller ikke kan anvende "rollback" til tidligere gendannelsespunkter, her fejler den også.
Har forsøgt at logge på uden AVG aktiv, hjælper heller ikke.
Har haft mistanke til en patch til et spil, da spillet blev lidt kulret af det; men det hjalp heller ikke at afinstallere spillet.
Det er kommet ret hurtigt; om det er på en gang ved jeg ikke, da jeg ikke havde brugt https en uges tid eller så.
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
30. marts 2013 - 23:28 #5
Resultat fra Diagnosticering i Internet eksplorer.
Efter denne slog jeg beskyttelse af internetbrowsing fra i AVG, men det hjalp heller ikke.
Ved netbank lukker browseren når jeg forsøger at aktivere Java applet.

Seneste tidspunkt for kørsel af diagnosticering: 03/30/13 23:05:29 Diagnosticering af netværkskort
Registrering af netværksplacering

info Bruger privat internetforbindelse
info Omdirigerer bruger til supportopkald

Diagnosticering af HTTP, HTTPS, FTP
HTTP-, HTTPS-, FTP-forbindelser

warn FTP (Passiv): Fejl 12031 under oprettelse af forbindelse til ftp.microsoft.com: The connection with the server was reset
info HTTP: Der blev oprettet forbindelse til www.microsoft.com.
info HTTPS: Der blev oprettet forbindelse til www.microsoft.com.
warn FTP (Aktiv): Fejl 12031 under oprettelse af forbindelse til ftp.microsoft.com: The connection with the server was reset
error En FTP-forbindelse blev ikke oprettet.

Andre ideer er særdeles velkomne. Det her går mig noget på
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
26. maj 2013 - 11:13 #6
Problemet lå i Java, som jeg havde fået lagt en ukorrekt version af ind på min pc. Jeg lukker spørgsmålet her