Avatar billede Klaphattens Novice
21. marts 2013 - 11:25 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

ON/OFF eller 0-1 grafer

Hey there.

Jeg sidder og skal lave nogle grafer. det der er specielt ved dem er at deres data er 0 og 0,5 og 1. fx kl 13 starter maskinen kl 15 slukker den. Så har jeg i mine data (hentet fra et trend program):

a1 13:00:00  b1: 1
a2 15:00:00  b2: 0

Så vil jeg gerne have at linjen køre fra 00:00:00 til 13:00:00 på 0 linjen og fra 13:00:00 til 15:00:00 på 1 linjen.

Når jeg laver en graf stiger den langsomt fra 00:00:00 til 13:00:00. det er ikke meningen.

Kan det lade sig gøre uden at ændre for meget i de givende data?
Avatar billede jens48 Ekspert
22. marts 2013 - 19:16 #1
Hvis jeg ellers har forstået dig rigtigt, mener jeg ikke det kan lade sig gøre uden at lægge nogle ekstra linier ind. Det kan du for eksempel gøre med nedenstående makro. Det er antaget at data står fra kolonne A1:B1 og nedefter.

Sub ChartCorrection()
LastRow = Range("A65536").End(xlUp).Row
For n = LastRow To 2 Step -1
Cells(n, n).EntireRow.Insert
Cells(n, 1) = Cells(n + 1, 1)
Cells(n, 2) = Cells(n - 1, 2)
Next
End Sub
Avatar billede Klaphattens Novice
25. marts 2013 - 13:57 #2
Nej tænkte nok at det ikke kunne lade sig gøre.
Ville ikke til at gøre det mere avanceret end det behøver at være.

Men tak for svaret, smid et svar så kan du få dine point :)
Avatar billede jens48 Ekspert
25. marts 2013 - 15:41 #3
Alternativt kunne du lave et søjlediagram, hvor du fjernede mellemrummet mellem søjlerne. Det kommer ikke til at vise tiden for ændringer korrekt, men ellers er det nok det nærmeste du kommer dit ønske.
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2013 - 08:22 #4
Prøv at se om du kan bruge vedhæftede.

http://gupl.dk/694136/

Læg nøje mærke til at jeg har indsat en ekstra række for hver gang værdien i kolonne B ændrer sig (de gule celler).

Hans
Avatar billede Klaphattens Novice
26. marts 2013 - 10:23 #5
Tak dkhanknu, men sådan en kurve kan jeg godt selv lave.

Jeg ville gerne kunne lave kurven uden selv at skulle ændre de data jeg har hentet ud fra det andet program.
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2013 - 12:42 #6
" men sådan en kurve kan jeg godt selv lave. .."

Javel ja, men det havde du da ikke skrevet noget om.

Hans