Avatar billede aanonymoss Nybegynder
21. marts 2013 - 16:52 Der er 15 kommentarer

Windows Update fejl

Hej hvordan får jeg fejl 0x80244019 væk omkring Windows Update.

I xp
Avatar billede Blueeyez Mester
21. marts 2013 - 17:18 #1
Du ved godt der findes mange window udgaver ik os? Nå googlede og antager det er xp, løsningen burde være at installere service pack 3 (ældre udgaver får ikke adgang til windows update)

Kan hentes herfra - http://www.microsoft.com/da-dk/download/details.aspx?id=24

Jeg skal dog ikke kunne fastslå følgende, men du giver ikke andet end 1 brugbar information..
21. marts 2013 - 17:46 #2
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, Win8, WIN8, OS/2, Unix, Linux, ... ?

---

Har du stadig 'problemer' her ->
www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/aanonymoss (Point ude: 1.065)
Avatar billede jokkejensen Novice
21. marts 2013 - 17:54 #3
Blueeyes, nu er det jo engang Windows update der fejler, hvorfor OS ikke har en fløjtende skid at sige :)

http://support.microsoft.com/kb/938205
Avatar billede jokkejensen Novice
21. marts 2013 - 17:55 #4
Karise og Blueeyes, det er Windows update der fejler og ikke hans OS ? - det er jo fløjtende ligegyldigt.

http://support.microsoft.com/kb/938205

/J
Avatar billede jokkejensen Novice
21. marts 2013 - 17:56 #5
sry for dobbelt post
Avatar billede Blueeyez Mester
21. marts 2013 - 18:13 #6
Jokkejensen - windows update er en del af windows xp, vista, 7 og 8 (samt ældre versioner, men dem tvivler jeg på det er)
21. marts 2013 - 18:15 #7
... men vi hører/læser nok ikke mere fra spørgeren igen ???
Avatar billede milter Ekspert
21. marts 2013 - 18:53 #8
Og hvis man kigger på sidste linje i aanonymoss' spørgsmål, tyder alt på, det er XP  :-)
Avatar billede Blueeyez Mester
21. marts 2013 - 19:05 #9
Ja okay xp.. Ikke ligefrem en linje man vil bemærke, linjen mangler så viden om service pack version :-)

Skønt jeg er ret sikker på den ikke er sp3
Avatar billede milter Ekspert
21. marts 2013 - 19:24 #10
#9.

Jeg tror, du kan have ret mht. manglende SP3 (indlæg #1).

Men det kan også skyldes, at "Automatiske opdateringer" i "services.msc" af en eller anden grund er deaktiveret. Før SP3 kunne man godt opdatere manuelt med tjenesten deaktiveret. Fra og med SP3 skulle den være aktiveret.

Her er lidt mere, men lad os se, om aanonymoss vender tilbage :-)

http://support.microsoft.com/kb/959894/da
Avatar billede aanonymoss Nybegynder
22. marts 2013 - 07:26 #11
ja, kan ikke ligge sp3 ind pga den update fejl....

Har prøvet at være inde i den fil, men det hjælper ikke.

det er en ibm maskine, hvor den selv kan ligge windows ind igen og starte forfra. så maskinen er helt fra bunden igen uden nogen opdateringer.
Avatar billede jokkejensen Novice
22. marts 2013 - 07:51 #12
prøv at installere Windows update agent forfra.

http://support.microsoft.com/kb/949104

#8/#9 >> den missede jeg sku også :)

#7 > ja men error message relatere til Windows update, ex hvis jeg fik en fejl i et program eller spil der kan afvikles på forskellige versioner af Windows, så er det vel mere eller mindre ligegyldigt hvilket Windows jeg benytter, det er nok skønnere jeg nævner hvilket spil/program det drejer sig om.

Og nu er det engang så heldigt at alle Windows fejl relatere til et stykke software, om det er Windows OS, windowds update, office and so on.
Avatar billede gorgemuld Nybegynder
22. marts 2013 - 08:03 #13
Hej
Svaret er som Jokke nævner, installere update agenten forfra.
Windows update på XP fungere indtil 8 April næste år, hvorefter det er slut med opdateringer til XP.
Avatar billede milter Ekspert
22. marts 2013 - 10:48 #14
Her er et andet link til manuel download af SP3:

http://support.microsoft.com/kb/322389/da#method2
Avatar billede Blueeyez Mester
08. april 2013 - 21:20 #15
Afmelder tråden.