Avatar billede thegenni Praktikant
22. marts 2013 - 02:49 Der er 7 kommentarer

Min CMS-hjemme kan ikke tilslutte min MSSQLSERVER

Hej

Jeg har sat en windows server med iis op. jeg har installeret php osv. Alt det kører.

MEN.... Jeg kan ikke få mit CMS(joomla), til at tilslutte MS Sql server 2012, som ligger på samme fysiske server. Jeg bruger kontonavn: sa og min adgangskode.

Har du nogen ide om hvad fejlen kan være?

Jeg har prøvet følgende:
Tilsluttet med min Microsoft management studio, og det fungerrede med mit kontonav: sa

slået min firewall fra

sørget for at pipe names, tcp/ip og alt andet er i enabled i configuration

Tjekke MSSQLServer servicen er startet
Tjekke sqlbrowser-servicen er startet
Genstartet hele skidtet....

Det skal måske nævnes, at jeg har sat flere servere op med MySql community server, og det fungerede fint...... Men denne nye server skal køre MS Sql server
Avatar billede arne_v Ekspert
22. marts 2013 - 03:02 #1
Hvilken PHP extension bruger du til at connecte med?
Avatar billede thegenni Praktikant
22. marts 2013 - 03:19 #2
@arne  det ved jeg ikke.... Skal man bruge nogen?

Joomla spørger ikke om dette, men viser disse billeder i denne rækkefølge:
http://d1l4s4v8fjkudc.cloudfront.net/knox/tutorials/uploaded_images/images/joomla25/newjoomla_2.png

http://4.bp.blogspot.com/-MmGk4yYqBXA/UGakQPRVgqI/AAAAAAAABBs/is4oHKXkBJU/s1600/Database+configuration+joomla.JPG

og det er det sidste billedet der fejler.....
Avatar billede arne_v Ekspert
22. marts 2013 - 03:23 #3
Der er installeret extensions til MySQL og den forsoeger at connecte til en MySQL database.

Det virker ikke med SQLServer.

Du skal have installeret en SQLServer extension.

Maaske Microsofts egen.

Og saa skal software konfigureres til at bruge den.
Avatar billede thegenni Praktikant
22. marts 2013 - 03:30 #4
Tak for dit svar.

Jeg er ikke sikker på jeg er med, men er det korrekt forstået at:
Joomla nruger mysql extension og jeg har installeret MS Sql.
Dette er ikke det samme og vil derfor ikke fungerer.

Kan man downloaded en extension som gør at at jeg kan benytte
MS SQL server til min joomla extension?
Avatar billede thegenni Praktikant
22. marts 2013 - 04:04 #5
nu fandt jeg ud af det.

Tak for hjælpen Arne_v

det er som jeg beskrev ovenfor, at mysql og ms sql ikke er det samme og at applikationen, i dette tilfælde Joomla, skal understøtte det.
Avatar billede arne_v Ekspert
23. marts 2013 - 02:26 #6
Avatar billede arne_v Ekspert
30. juli 2013 - 05:26 #7
all set?