Avatar billede changelevel Nybegynder
22. marts 2013 - 17:21 Der er 14 kommentarer

JAVA og Dankort

Kære eksperten,

Er det muligt at man kombinere dankort terminal og
Java application.

f.eks at lave et beløb over java så beløbet sender videre til dankort terminal?

så man ikke behøver taste beløbe på dankort terminalen?
Avatar billede conz Juniormester
22. marts 2013 - 17:27 #1
Hvis terminalen har et API, du kan få adgang til, så burde det vel ikke være det store problem.

Spørgsmålet om API'et til sådan en terminal ikke typisk er skrevet i C eller C++ (eller et andet højniveau-sprog), men det burde vel stadig være muligt så at gøre det via en fil, som du kan skrive til / læse fra.
Avatar billede arne_v Ekspert
22. marts 2013 - 17:51 #2
Det kan lade sig goere at saette beloebet - det sker jo masser af steder.

Det kan ogsaa laves fra en Java applikation. Worst case ved hjaelp af JNI.

Men du skal vaere klar over at haandtering af plastic kort er et sensitivt omraade med meget strenge sikkerheds-krav.

PCI-DSS er ikke sjovt.

Saa skaf dokumentation for interfaces og laes. Men vaer forberedt paa at det ikke er helt simpelt.
Avatar billede Blueeyez Mester
22. marts 2013 - 18:10 #3
Hvis sikkerheden skal være høj, kan java vel ikke bruges?
Avatar billede arne_v Ekspert
22. marts 2013 - 18:18 #4
Hvorfor ikke?

Der er masser af PCI-DSS compliant loesninger som er lavet i Java.
Avatar billede conz Juniormester
22. marts 2013 - 18:42 #5
#3
nemID?
... Okay, dårligt eksempel.
Avatar billede Blueeyez Mester
22. marts 2013 - 19:04 #6
#5 jep, spørger blot for at lære :-) (skønt det nok er et dumt spørgsmål, så forbinder jeg det med nem id, da enhederne vel er koblet på nettet...
Avatar billede arne_v Ekspert
22. marts 2013 - 19:12 #7
Kritikken af NemID relaterer sig typisk omkring 3 forskellige ting:

1) Privacy. NETS har adgang til folks private key og applet har adgang til alt paa folks PC/

2) Mobile support. Java applets koerer ikke paa iOS og Android.

3) Applet sikkerhed. Der er fundet mange sikkerhedshuller i Java applet sandbox de sidste trekvart aar.

re 1)

Har ikke noget med programmerings sprog at goere.

re 2 & 3)

Er ikke relevant her, da der naeppe skal bruges applet.
Avatar billede Blueeyez Mester
22. marts 2013 - 19:26 #8
Ja okay, tak for info :-)
Avatar billede changelevel Nybegynder
22. marts 2013 - 20:48 #9
jeg savner en link hvor jeg kan læse mere om det??``
Avatar billede arne_v Ekspert
22. marts 2013 - 22:51 #10
Du skal nok have fat paa noget dokumentation fra terminal producenten og fra NETS.
Avatar billede changelevel Nybegynder
22. marts 2013 - 23:25 #11
God ide :D
Avatar billede changelevel Nybegynder
29. maj 2013 - 08:37 #12
skriver du et svar arne?
Avatar billede arne_v Ekspert
29. maj 2013 - 14:56 #13
svar
Avatar billede arne_v Ekspert
30. juli 2013 - 05:25 #14
saa mangler du bare at acceptere