Avatar billede viggo97 Nybegynder
24. marts 2013 - 16:55 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

"you have been blocked from our website". Cerfikat problem?

Hej.
I går sad jeg og spillede lidt LOL, for at gøre klar til en upcoming tournament. da jeg havde spillet færdigt, besluttede jeg mig for at surfe en smule på nettet, så jeg som så mange andre søgte google. Men til min store forbavselse kom der istedet for google søgnings feltet en helt anden hjemmeside og/eller. Der står simpelhen "you have been blocked from our website". Under disse ord står der nogle punkter jeg skal gennemgå for at kunne få adgang til hjemmesider igen.

Punkter:
1. Click unlock button below.... det her er ikke muligt med det samme jeg trykker kommer der et pop up med svensk tekst hvor der står jeg kan vinde 7000 kr.
2. Pick survey to verify that you are human
3. Complete survey
4. Download WebsiteUnlocker.exe
5. Run program "as admin" to remove malware
6. Delete browser cookies
7. Continue virus-free browsing

I højre side står der en tekst om hvorfor jeg er suspenderet, den siger at mine seneste aktiviteter er registreret som malware osv.
Internet Privacy and Security - TRUSTe
Har ingen idé om hvorfor TRUSTe skulle skrive dette og specielt ikke når der popper svenske reklamer op på siden, så virker det ikke ligefrem legit.

Windows fejlfinding siger at hjemmesiden jeg kommer ind på istedet for google eller facebook for den sags skyld, er ".c8.ixwebhosting.com". Hvilket jeg aldrig har hørt om før.

Jeg har aldrig nogensinde leget med malware eller noget i den stil, så denne her besked kan jeg ikke få til at hænge sammen med mindre det selvfølgelig er en form for hacker, som min fejlfinding også foreslog.

Hvis i kunne hjælpe med dette ville være super. På forhånd tak
Avatar billede Tobi97 Novice
24. marts 2013 - 17:10 #1
hent avast, når det er installeret, tryk sikkerhed goså værktøj også den store firkant hvor der står start avast! browser rensning nu, tror du er kommet til at installere et eller andet browser haløj ;)

men det burde hjælpe, men ellers så forsøg med fuld system scan, og se om den finder noget virus :)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
24. marts 2013 - 17:13 #2
Jeg vil overlade det til andre direkte at hjælpe dig, jeg vil blot sikre mig du ikke laver yderlig skade.

Uanset hvad, så download ikke deres ""WebsiteUnlocker.exe"" og kør intet fra dem som Admin.

Jeg vil tro du bliver bedt om CCleaner og Malwarebytes (evt andre AV) scanninger.
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2013 - 18:42 #3
Avatar billede 220661 Ekspert
24. marts 2013 - 21:17 #4
Jeg er enig i kørsler med CCleaner, Malwarebytes og adwcleaner som burde klare dette.
25. marts 2013 - 11:00 #5
... evt. SYSTEMGENDANNELSE fra FØR problemet ...
Avatar billede viggo97 Nybegynder
26. oktober 2013 - 11:39 #6
tak