Avatar billede teepee Nybegynder
26. marts 2013 - 19:01 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Fra string til Rich text

Jeg har en debug pakke hvor jeg skriver en masse beskeder ned i en string. Jeg har nu brug for at formattere outputtet for at gøre det læsbart. Jeg har oprettet en RichTextBox i en form, og kopierer min string over i RichTextBox.Text. Ok, det ser jo alt sammen stadig ens ud, så i mine debug strings forsøger jeg mig med at tilføje RTF tags som \b og \b0, men de bliver bare skrevet ud som jeg skriver dem i min strings (tilføjes med to backslashes, eks. \\b. Hvorfor viser min RichTextBox ikke teksten med fed hvor jeg har indsat tags, og hvad kan jeg evt. gøre i stedet for i min debugging?

PS: Det er fuldstændigt udelukket, at jeg skriver direkte til min RichTextBox da den ikke "eksisterer" på alle tider i debuggingen. Det skal være en efterbrænding af string til RTF.
Avatar billede arne_v Ekspert
26. marts 2013 - 19:21 #1
.Rtf fremfor .Text ?
Avatar billede teepee Nybegynder
27. marts 2013 - 09:01 #2
Hvis jeg smider hele strengen i  .Rtf i stedet for, så er richTextBox desværre helt tom.

.Rtf indeholder i øvrigt:

{\rtf1\ansi\ansicpg1252\deff0\deflang1030{\fonttbl{\f0\fnil\fcharset0 Microsoft Sans Serif;}}
\viewkind4\uc1\pard\f0\fs17\par
}
Avatar billede teepee Nybegynder
10. april 2013 - 09:23 #3
Jeg fandt ikke løsningen, men nu lukker jeg sagen.