Avatar billede julemanden2012 Nybegynder
28. marts 2013 - 15:41 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Mærkelige manifestationer på internettet

I disse dage oplever jeg et mærkeligt fænomen, når jeg surfer på nettet.
Farven på siderne ændres; selv Google forsiden har sort baggrund i stedet for hvid, min IGoogle har sorte felter og gul skrift, andre sider jeg kender godt har også skiftet farve, ofte til skingre blandingsfarver. Det gælder ikke alle sider, men det gælder mange. Fotos falder forskelligt ud; nogen forbliver som de plejer, mens andre nærmest ligner et gammeldags negativ. På min kones labtop er alt normalt.
Jeg har prøvet:
At skifte fra internetkabler til mobiltbredbånd.
At skifte og teste forbindelser mellem skærm og PC.
Uendelige "rensningskure" med programmer fra Advanced Systems.
Kørt antivirus AVG helt igennem.
Været inde i relevante opsætninger i controlpanel
Har haft en TeamViewer session med en kammerat, der "ser" det samme som mig.
Jeg har prøvet at systemgendanne.. men det vil systemet ikke være med til.
Fjerne Google og geninstalleret det.

Hvad er gået forud:
Egentlig ingenting. Men jeg konstaterer, at noget af det sidste var, at jeg lavede en video-på-skærm optagelse med Ashampoo's Snap 6. Har derfor fjenet programmet, og geninstalleret det også.

Jeg har vridt min fantasi, men nu synes jeg virkelig  ikke, at jeg kan se flere muligheder.
Enhver hjælp vil være stærkt påskønnet..

Med tak,
CarstenD
Avatar billede 220661 Ekspert
28. marts 2013 - 15:57 #1
Har ikke oplevet dit problem.
Prøv denne: http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/
Når du starter programmet, så vælg "slet", og pc scannes. Når den er færdig med scan, skal pc genstartes.
Tilbage fra genstart vises en log, som du godt må kopiere herind.
Avatar billede milter Ekspert
28. marts 2013 - 17:25 #2
Avatar billede julemanden2012 Nybegynder
28. marts 2013 - 19:26 #3
Tak Milter. Jeg vil se på det!
Avatar billede julemanden2012 Nybegynder
28. marts 2013 - 20:21 #4
Hej 220661!
Tak for din responce. Et spændende site. Programmet fandt en virus som det slettede, desværre uden at det løste mit problem.
Den omtalte log dukkede ikke op. Kan jeg gøre andet lige nu?
Avatar billede 220661 Ekspert
28. marts 2013 - 20:30 #5
Det var AdwCleaner du har kørt ikke?
Du har vel ikke lokket dig til at trykke på RegCleanPro?
AdwCleaner laver en log om du bruger søg eller slet muligheden, så jeg frygter du ikke har hentet det rigtige.
Linket jeg har sendt til dig omhandler AdwCleaner.
Når man trykker på linket på bleepingcomputer går der lige nogle sekunder før download konfirmeres, og der skal man have en smule tålmodighed.
Har du installeret det andet program vil jeg anbafale du systemgendanner til før programmet kom på.
Avatar billede julemanden2012 Nybegynder
28. marts 2013 - 21:04 #6
Jo, det var det rigtige download. Heldigvis!
Men nu har jeg så prøvet igen, med større tålmodighed, og det har givet resultat i form af flg. logfil:

# AdwCleaner v2.115 - Logfil lavet d. 28/03/2013 kl. 20:55:41
# Opdateret d. 17/03/2013 af Xplode
# Operativ system : Windows 7 Home Premium Service Pack 1 (64 bits)
# Bruger : Damholm Main - DAMHOLMMAIN-PC
# Boot Mode : Normal
# Kører fra : C:\Users\Damholm Main\Downloads\AdwCleaner (2).exe
# Indstilling [Slet]

***** [Servicer] *****

***** [Filer / Mapper] *****

***** [Registeret] *****

***** [Internet Browsers] *****

-\\ Internet Explorer v10.0.9200.16521

[OK] Registeret er rent.

-\\ Google Chrome v27.0.1448.0

Filer : C:\Users\Damholm Main\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Preferences

[OK] Filen er ren.

*************************

AdwCleaner[S2].txt - [698 octets] - [28/03/2013 20:55:41]

########## EOF - C:\AdwCleaner[S2].txt - [757 octets] ##########

Kan du bruge det til noget?

m.v.h.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. marts 2013 - 21:08 #7
Ikke noget at komme efter der, da den ser fin ud.
Men det løste jo ikke dit problem.
Håber der er mere hjælp i milters link?
Avatar billede julemanden2012 Nybegynder
28. marts 2013 - 21:20 #8
Tak for dit forsøg, 220661!
m.v.h.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. marts 2013 - 21:26 #9
velbekomme.
Avatar billede julemanden2012 Nybegynder
28. marts 2013 - 21:32 #10
Jeg har lige været tilbage og surfet lidt. Denne gang brugte jeg Explorer som browser og fejlen er der ikke længere - normalt bruger jeg Google Chrome, men jeg må konstatere at fejlen er forsvundet, når jeg bruger Explorer. Bruger jeg Chrome er fejlen der stadigvæk.
Avatar billede julemanden2012 Nybegynder
28. marts 2013 - 22:32 #11
Hej!
Efter den sidste oplevelse, var det oplagt at Crome havde fejlen. Jeg downloadede den igen, og wupti! - nu kører alt som det skal.
Mærkeligt nok i grunden, men AdwCleaner fangede jo en virus.. det kan være løsningen.
Men det er nu en glad julemand der går på påskeferie.
Tak 220661 og tak Milters for jeres interesse...
m.v.h.
Julemanden
Avatar billede julemanden2012 Nybegynder
28. marts 2013 - 22:34 #12
Jeg lukker nu tråden