Avatar billede petersen Novice
01. april 2013 - 12:31 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Installering af U tunes

Jeg kan ikke installere U tunes. Jeg får flg. meddelelse:
Installationsprogrammet har ikke de nødvendige rettigheder til at ændre filen : C.\Program Files\Common Files\Apple\Apple Aplication.
Support\Web Kit.resouces\inspector\Images\Spinner In active Selected.gif.

Jeg har haft det installeret før, men har afstalleret det senere.
Mit styresystem er Wista home
Help, please
Avatar billede crusie Nybegynder
01. april 2013 - 12:46 #1
startede du installeren som administrator? i så fald skal du gå ind og finde den mappe filen ligger i og checkke om du faktisk har adgang til den.... vista er lidt sjov hvad det angår...
Avatar billede petersen Novice
01. april 2013 - 14:05 #2
Har prøvet som adm. med samme resultat. Har ikke kunnet finde filen.
01. april 2013 - 14:43 #3
På Instalations filen - "HøjreMusseTast - Kør som Administrator..."
Avatar billede 220661 Ekspert
01. april 2013 - 18:37 #4
Kan ligge rester i registreringen som "genbruges" ved nyinstallation, og har der været fejl i dette overføres fejl igen.
Løsningen kan være at slette alt man har med apple at gøre og starte helt forfra.
Udover iTunes kan der nemlig være nogle software opdateringstjenester fra Apple som ligger i tilføj/fjern programmer der også laver ballade.
Avatar billede crusie Nybegynder
01. april 2013 - 20:24 #5
Mappen jeg mente var c:\program files\common files\apple\

Check om du har rettigheder til den. Det gør du under højreklik/egenskaber. Du kan også tjekke om der skulle være andre programmer fra apple installeret  pc'en under kontrolpanel/fjern programmer.

Sidste mulighed er at søge i registreringsdatabasen efter apple og slette.... Den kan dog være lidt lakrids. Men du skriver Regedit i kør og trykker f3., skriver apple og sletter los...
Avatar billede petersen Novice
02. april 2013 - 18:50 #6
Ja, jeg mener jo I tunes, men bortset fra det så kan jeg ikke slette alle apple filer i mappen, heller ikke som adm.
Avatar billede crusie Nybegynder
02. april 2013 - 22:07 #7
Det er sikkert fordi programmerne kører - ctrl/alt/del - Task manager - derefter går du på jagt efter ting fra apple.... Der skulle gerne være en beskrivelse af hvad de forskellige ting bruges til. - måske kører der også noget der hedder bonjour - Det er apples print service - Den skal sikkert også kvæles.

Held og lykke med det
Avatar billede petersen Novice
18. marts 2014 - 17:16 #8
Tjaa, det er vel det nærmeste, så du får pointene
Avatar billede petersen Novice
18. marts 2014 - 17:17 #9
ups, fik dem vist selv.