Avatar billede john2010 Praktikant
04. april 2013 - 15:22 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hjælp søges til problematisk Active-X-komponenter

Hej,
Jeg søger en med meget erfaring i Active-X problemstillinger etc.
Avatar billede olebole Juniormester
04. april 2013 - 16:26 #1
<ole>

Det er nok en god idé at komme med et lille hint om, hvad du specifikt har problemer med  *o)

/mvh
</bole>
Avatar billede john2010 Praktikant
04. april 2013 - 16:34 #2
Fair nok - det drejer sig om at vi har et website (intranet), som skal bruge active-X for at kunne kommunikere med noget bagvedliggende software. Websitet er nu udviklet i asp.net, men vi er desværre stadig nødt til at anvende Active-X komponenten.

Den specifikke fil hedder scanserver.cab.

Typisk problem stilling er, at IE ikke vil loade filen. Nogle gange har der været problemer med at Microsoft har udsendt en Killbit, andre gange at der ikke har været de nødvendige DLL'er på klientmaskinen osv.

Denne gang er det et problem, hvor vores Klient-maskine godt kan hende nogle fra nogle servere, men ikke fra andre servere.

Mistanken går på, at det er et firewall-problem.
Avatar billede arne_v Ekspert
04. april 2013 - 16:39 #3
Er problemet server side (ASP.NET) eller client side (IE)?

Hvis I ikke har fuld kontrol over klienter, saa er ActiveX paa klienter nok doemt til at give problemer.
Avatar billede john2010 Praktikant
04. april 2013 - 17:20 #4
Jeg vil nok mene, at det er Client-side. Det er en meget speciel-opsætning, men i vores opstilling p.t. har vi 100% kontrol over både server og klienter, men altså uden at der er forbindelse. Det vi har behov for er en en eller nogen, som har en masse erfaring med active x til at kunne hjælpe med fejlsøgningen.
Avatar billede arne_v Ekspert
08. april 2013 - 04:25 #5
I har mistanke om at det er et firewall problem og soeger en ActiveX ekspert??

Jeg forstaar ikke noget!
Avatar billede john2010 Praktikant
08. april 2013 - 12:09 #6
Yep, men det er en meget lang forklaring. Derfor - vi søger en ActiveX ekspert, hvis dette findes. Resten skal vi nok forklare, når det kommer dertil.
Avatar billede olebole Juniormester
08. april 2013 - 15:24 #7
Der har du befundet dig siden 4. april kl. 16:40, så det er dig selv, du går og venter på  =)
Avatar billede arne_v Ekspert
09. april 2013 - 04:07 #8
Saadan af ren nysgerrighed: definerer I implementation af IUnknown og IDispatch som tilstraekkelig til at det er ActiveX eller skal der ogsaa implementeres alle de andre fra IConnectionPointContainer til IProvideClassInfo ?
Avatar billede john2010 Praktikant
17. april 2013 - 10:33 #9
OK, jeg lukker sagen.