Avatar billede Billersen Nybegynder
06. april 2013 - 20:32 Der er 16 kommentarer

Problemer med PC

Hej Experter! ;-)

Jeg har haft nogle problemer med min far pc her på det sidste, jeg aner ikke, hvad der kan være galt.
Det har startet med athan pc viste hver gang den startede op en besked hvor der stod noget med, at et program ikke blev åbnet ordenligt!
Den ser sådanne ud:
[IMG]http://i46.tinypic.com/2hhnp0z.png[/IMG]
Hvis det ikke virker, så er der et link:
http://tinypic.com/r/2hhnp0z/6

Den ser lidt skræmmende ud, jeg aner ikke, hvilket program det er, som ikke bliver startet ordentligt, kan det beskadige hardwaren eller sådan noget?
Få her igår aftes ville computeren ikke starte, den stod bare og var helt sort skærm!
Så prøvede vi at slukke og så tænde den, så dukkede der en blå skærm op, hvor der stod noget med ''PC crash'' et-eller-andet og en nedtælling og så genstartede computeren og så var der intet galt!
(Den sagde godt nok, da den startede at den havde genstartet et eller andet, og spurgte om den skulle søge online hjælp, det trykkede jeg nej til)

Oplysninger om computeren:
HP pavillion g6 Notebook PC
Processor: Intel(r) core(TM) i3-2330M CPU@ 2,20 GHZ
64-bit operativsystem
Den er kun et ½ år, den bliver ikke brugt til nogle skumle sider hovedsageligt papirarbejde og arbejdsting.

Jeg håber VIRKELIG i kan hjælpe!
Er det spørgsmål der kan hjælpe jer, med at diagnotisere min PC så må i endelig spørger! ;-)

Måske på forhånd tak! <3
Hilsen Cecilie 16 år
Avatar billede jtt Nybegynder
06. april 2013 - 21:09 #1
Hvilket antivirus program er der på PCen.

Har set noget lignende på en PC med Norton antivirus
Avatar billede buttwipe Juniormester
06. april 2013 - 21:28 #2
Du skriver "her på det sidste". Prøv at bruge Systemgendannelse til at sende pc'en tilbage til et tidspunkt hvor i ved den virkede.
Husk lige at tage backup af din fars data for en sikkerheds skyld!
Avatar billede Billersen Nybegynder
06. april 2013 - 21:40 #3
Jtt: jeg bruger AVG free! :)
Jeg tror det startede i midten af Februar!

Buttwipe: jeg ville helst undlade at genstarte den! Vil lige se om der ikke er nogen der kan hjælpe med løsningen, jeg har allerede nu taget backup på den, i tilfælde af, at den skulle gå HELT død! :)
Avatar billede buttwipe Juniormester
06. april 2013 - 21:52 #4
Jeg tvivler på at du kommer uden om Systemgendannelse. Der er ingen der kan gennemskue fejlen ud fra de oplysninger du har givet indtil nu.

Jeg går udfra at du ved hvad Systemgendannelse er?
Ellers står der mere her:
http://kortlink.dk/microsoft/buwv
Avatar billede vagn99 Nybegynder
06. april 2013 - 22:25 #5
Hvis det var min mors pc. hun er 93, ville jeg først få data ud, dernæst ville jeg installere ccleaner, og køre en rens. Det kan så vidt jeg ved gøres uden genstart. Ellers hælder jeg også til et tidligere gendannelsespunkt.
Avatar billede Billersen Nybegynder
06. april 2013 - 22:58 #6
Hmm... Man kan ikke på eller anden måde finde ud af, hvilket program det er, som der ikke bliver starter ordentligt, vel? :)
Avatar billede vagn99 Nybegynder
06. april 2013 - 23:11 #7
Hvis det lykkes dig at installere ccleaner, så er der her under værktøjer en fortegnelse over hvilke programmer der aktiveres under opstart. Man har så mulighed for at deaktivere de programmer man ikke ønsker startet. Hvis Dit opstart program med vanskeligeheder er med her kan du deaktivere det. Det kan jo være noget gylle.
Avatar billede buttwipe Juniormester
06. april 2013 - 23:22 #8
Windows har det med at kalde .exe og .com for programmer, så det er mere sandsynligt at det er en systemfil der ikke kan startes.

#6
Der nogle logs under Adminstrative Værktøjer i Kontrolpanel der muligvis kan vise dig hvad der er sket.
Det er dog ikke for begyndere og jeg tror heller ikke at det vil give dig en løsning på problemet.

Jeg ved ikke helt om det hedder Administrative Værktøjer, da jeg efterhånden sjældent bruger Windows og ikke er i nærheden af en pc lige nu.
Avatar billede vagn99 Nybegynder
06. april 2013 - 23:27 #9
[IMG]http://i46.tinypic.com/2hhnp0z.png[/IMG]
#8
For mig ligner det et internetkald af en eller anden art ?
Avatar billede buttwipe Juniormester
06. april 2013 - 23:37 #10
Øøh, hvad baserer du det på?
Avatar billede vagn99 Nybegynder
07. april 2013 - 00:27 #11
HTTP:\\146.TINYPC.COM ligner internetopslag. Derfor søgte jeg på
tekstsrengen og fandt den under Tinypc.com.
Vi er dog i et område, hvor jeg ikke er ekspert. Jeg ville dog stadig bruge ccleaner til at forsøge at undgå dette kald, hvis det
kaldes under opstart eller under start af Explorer.
Avatar billede buttwipe Juniormester
07. april 2013 - 00:39 #12
Tinypic er bare en internetservice der opbevarer billedet af det skærmdump som den unge dame har taget.
Og det skal hun i øvrigt have ros for at have gjort. Man kan aldrig få informationer nok.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. april 2013 - 09:49 #13
Det er altid en god ide at have CCleaner installeret som vagn99 er inde på,så derfor får du et link:
Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Lad programmet foretage en oprydning...

Jeg er ikke sikker på en oprydning klarer dit problem, men det forslag vagn99 kom med med hensyn til opstart programmer, vil jeg godt have du arbejder lidt mere med.
I CCleaner under værktøjer-opstart, får du en liste med programmer. Nede i højre hjørne kan du gemme denne liste i et tekst dokument. Hvis du gør dette og kopierer listen herind, kunne vi måske se hvad der kunne være problemet.
Avatar billede Billersen Nybegynder
07. april 2013 - 09:52 #14
Vagn99: det dér hedder tiny PC ikke tinypic, på linket i den øverste besked hvor jeg har skrevet alt jeg ved om mit problem, der skal man bare ignorere alle reklamerne, og se på det pop-up vindue der er taget et billede af! :) (tror det hedder et screenshot)

Hvor man så få fat i den dér ccleaner? Link?
Avatar billede 220661 Ekspert
07. april 2013 - 09:55 #15
Jeg kunne måske frygte der kunne være rester her fra et program i opstart, der er blevet afinstalleret. Måske Norton Antivirus som typisk har en 3 mdr prøveperiode.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. april 2013 - 09:56 #16
Diverse links har du i #13