Avatar billede mr-fedtmule Praktikant
09. april 2013 - 11:26 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Upload fil til ftp server

Hejsa
Jeg har en fil liggende på min HD som jeg hver dag skal have uploadet til en FTP server.

Kun en fil, altid samme navn, og altid til samme mappe på serveren.

Kan det ikke gøres automatisk på en eller anden måde?

F.eks. via et simpelt script som kan køres hver dag?

Hvordan ville du gøre?
Avatar billede Alcz Nybegynder
09. april 2013 - 12:04 #1
Goodsync :)
Avatar billede arne_v Ekspert
09. april 2013 - 15:02 #2
Windows scheduler og det FTP program som kommer med Windows??

(cron og ftp hvis *nix)
Avatar billede mr-fedtmule Praktikant
09. april 2013 - 15:08 #3
Hmm Arne, hvordan skal det virke i praksis, kender du et link til en guide, eller er det simpelt at forklare mig?

Jeg havde forestillet mig noget med at lave en simpel PHP eller ASP side som udføre hele handlingen, men endnu bedre hvis man kan gøre det simpelt i windows :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
09. april 2013 - 15:41 #4
du saetter windows scheduler til at udfoere en ftp kommando som tager input fra en fil - lige ud af landevejen
Avatar billede mr-fedtmule Praktikant
09. april 2013 - 15:43 #5
Beklager min uvidenhed, men hvor po... finder jeg egentlig Windows Scheduler i DK Windows 7 ?
;-)
Avatar billede arne_v Ekspert
09. april 2013 - 15:53 #6
paa engelsk win7 er det:

control panel
administrative tools
task scheduler
Avatar billede arne_v Ekspert
30. juli 2013 - 05:20 #7
OK?