Avatar billede EAX8 Praktikant
16. april 2013 - 13:26 Der er 16 kommentarer

Kun subwoofer ingen speakers

hej:)
Jeg har fået mig et lydsystem.
jeg har sat det til med det rigtige ledning, plus, minus og alt det der, har også dobbelttjekket det.
Min subwoofer er aktiv så den har en forstærker i sig og kan forstærke 4 højtaler som jeg har sat til rigtigt.
Men når jeg sætter det til med et minijack - phonokabel til computeren er det kun subwooferen der spiller. Det kan jeg ikke forstå.
Avatar billede Bodillen Nybegynder
16. april 2013 - 13:42 #1
Mon ikke du skal have et digitalkabel? Hvad er det for et system?
Avatar billede EAX8 Praktikant
16. april 2013 - 13:54 #2
Hvad mener du med digital kabel? Jeg er helt ny i lydverdenen:)
Der er kun Phono udgang på subwooferen.
Subwooferen hedder JVC SP-DW103 og højtalerne hedder JVC SP-F303F
Subwoofer og højtalere hører sammen.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. april 2013 - 16:09 #3
På de øverste terminaler, står der ikke "input" på disse?
Og på de nederste står der "to main speakers"
http://www.manualslib.com/manual/83384/Jvc-Sp-Dw103.html?page=5#manual
Avatar billede EAX8 Praktikant
16. april 2013 - 16:13 #4
Jo det er korrekt. Så I virkeligheden kan den aktive subwoofer kun køre med 2 speakers og ikke 4 og så må problemet være at den tror bagspeakers er recieveren. Eller hvad:)
Avatar billede 220661 Ekspert
16. april 2013 - 16:14 #5
Kan forestille mig at subwooferen fjerner bassen til side højttaleren når de monteres som vist på linket.
Jeg har selv en subwoofer herhjemme (DAli), som er aktiv, og på min kan man med en drejeknap justere den til den frekvens hvor den skal tage over.
Det er sjældent en aktiv sub har denne form for tilslutning.
Avatar billede EAX8 Praktikant
16. april 2013 - 16:15 #6
Jeg har nu prøvet at tage de to speakers ud af den indgang der hedder Input, men det hjalp ikke. Der er stadig kun subwoofer og ikke main speakers.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. april 2013 - 16:15 #7
#4 Ja den kan kun køre med to.
Terminalerne er der for at filtrere bassen væk til side højttaleren.
Anden funktione kan jeg ikke se den har.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. april 2013 - 16:18 #8
#6 Prøv at kigge på det link jeg har lagt op. Det viser 100% hvordan du skal montere.

De fire terminaler er kun et samlested for to højttalere som der vises. Ikke andet.
Avatar billede EAX8 Praktikant
16. april 2013 - 16:22 #9
Jeg har prøvet at skrue både helt op og helt ned for frikvensknappen, og stadig ingen speaker lyd.
Så den aktive subwoofer kan ikke køre højtalere eller hvad? så jeg skal have fat i en reciever?:)
Avatar billede 220661 Ekspert
16. april 2013 - 17:24 #10
Ja du skal have en forstærker til at køre dine side højttalere.
Vil mene du har købt/fået noget som ikke er beregnet til pc.
Avatar billede store-morten Ekspert
16. april 2013 - 17:24 #11
Er det ikke sådan:

INPUT 1 (LOW-LEVEL) = Kun lave frekvenser, kun Kun subwoofer (satelitter til sluttes reciever)

INPUT 2 (HIGH-LEVEL) = høje frekvenser, subwoofer og saterlitter tilsluttes denne.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. april 2013 - 18:16 #12
Hej store-morten. Som jeg forstår det, er det den subwoofer jeg har vist i linket #3, og her er de øverste terminaler input High level (fra forstærker), og de nederste er "To main speakers" som går til satelitter.
Og der er  så derfor jeg tror den virker som et delefilter på satelitterne.
Avatar billede store-morten Ekspert
16. april 2013 - 19:05 #13
Ja, bemærk også, at bruges Input 2 så er det forstærkerens højttaler udgange der bruges.

Bruges Input 1 så er det forstærkerens phono udgang der bruges.

Så jeg tror du har ret, kan ikke bruges med pc.
Avatar billede deadman Nybegynder
16. april 2013 - 19:58 #14
Giver de andre ret. Du har desværre købt det forkerte.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. april 2013 - 20:05 #15
Nu skriver han jo han har "fået" et nyt lydsystem.
Jeg har prøvet at søge lidt mere på det, og de nævnte enheder fremtræder i et jvc surround sæt.
http://www.manualslib.com/manual/83464/Jvc-Lvt1047-001a.html?page=7#manual
Han mangler bare forstærkeren og centerhøjttaleren.

Man kunne måske tro det var nogle "rester" herfra han havde fået, som var blevet tilovers.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. april 2013 - 20:11 #16