Avatar billede cecilie Praktikant
21. april 2013 - 16:42 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

sort skærm på stasionær pc

hej. jeg har fået en stationær pc jeg har ikke fået skærm til, men jeg har komplet mit pc stik til min bærbar, men når jeg skifter er der bare sort skærm, mit spørgsmål er om det er fordi man ikke kan gøre sådan og jeg skal skaffe mig en rigtig skærm, eller er der noget glat med evt, bundkortet i computeren, jeg har åbnet den får at se om alt var i. og kan umildbart ikke se noget der skulle mangle, men igen jeg er ikke ekspert, men hardisk og ram og bundkort, samt lydkort og grafik kort, sidder ihvertfald i,

når jeg starter den op, lyder den fin som den starter rigtig, og kører.

det er en acer M5100 ved ikke om det hjælper
Avatar billede vagn99 Nybegynder
21. april 2013 - 17:04 #1
Du kan ikke starte en stationær pc via en bærbar pc-skærm.
Vga stikket i din bærbare er til udgående signaler, ikke indgående. Du skal absolut have en stationær skærm til din stationære pc. Den kan du så til gengæld godt bruge som ekstra skærm på din bærbare pc
Avatar billede 220661 Ekspert
21. april 2013 - 17:34 #2
Ved ikke om man kan lave en opsætning på den stationære, så den logger på noget teamwiewer under opstart. En forudsætning er i hvertfald at man får lavet opsættet, og det gøres ikke uden en skærm.
Avatar billede cecilie Praktikant
21. april 2013 - 19:14 #3
okay, det var det jeg var i tvivl om, tusind tak så må jeg ud og købe mig en skærm.:-)
Avatar billede cecilie Praktikant
21. april 2013 - 19:15 #4
hvordan er det nu man giver man pointe,?
Avatar billede 220661 Ekspert
21. april 2013 - 19:51 #5
Du beder om svar fra den/dem du vil give point og accepterer disse svar. Giver du point til flere kan du fordele som du vil. Muligheden opstår i den boks der fremkommer.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
21. april 2013 - 20:17 #6
Kort sagt bør du her bede vagn99 lægge et svar der lyser gult (han svarede først korrekt og ingen andre har lavet en særlig indsats).

Her er en video til når han har lagt et svar.
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo
Avatar billede 220661 Ekspert
21. april 2013 - 20:30 #7
#6 Jeg er helt enig i dette.
Ville bare forklare hvordan der er hvis flere svar skal bruges.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
21. april 2013 - 20:39 #8
#7 Havde jeg "gættet", jeg læste blot din post som "helt grøn" og så blev den langt mindre forståelig (for en mere garvet var det tydeligt hvad du mente).
Avatar billede cecilie Praktikant
21. april 2013 - 23:09 #9
ok. vagn99 og 220661 kan i så ikke lige svare, så prøver jeg at give  ponite, for de nyttige oplysninger.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. april 2013 - 06:07 #10
Ok. Jeg lægger et svar på det jeg kom med i #2.
Vent med at afkrydse og acceptere til begge svar er lagt.
Avatar billede vagn99 Nybegynder
22. april 2013 - 15:24 #11
Hermed et svar.
jeg købte sidst en rigtig god 19" fladskærm på dba.dk for 200 kr.
I mange tilfælde er det lidt ældre format at foretrække, specielt hvis man ikke udelukkende bruger sin skærm til filmformat.
Du får også mange flere cm2 overflade med det gamle format, idet det jo er diagonalmålet, som bestemmer skærmstørrelsen.
Avatar billede cecilie Praktikant
22. april 2013 - 18:29 #12
ja jeg fandt også en 19" skærm inde på den blå avis til 50,- lidt ældre model, men det er rigtigt jeg fortrækker også de lidt ældre skærme.
Avatar billede cecilie Praktikant
23. april 2013 - 15:38 #13
nu har, jeg så som sagt købt en ny skærm, og tilsluttede den til Pc-skærmen, men den siger bare intet signal input, og jeg bruger det rigtig stik.? er der nogle kloge hoved der kan sige mig hvad jeg skal ha skriftet ud i computeren, for det lyder som om den starter op som den skal.? jeg kan bare intet se, kan jeg skrive her eller skal jeg lave en ny tråd.? får at give pointe