Avatar billede futurefreak Nybegynder
22. april 2013 - 20:28 Der er 5 kommentarer

Styre, opret, installere og opdatere flere pcer på en gang

Hej Eksperten.dk

Jeg har 15 pcer som jævnligt skal opdateres. Java skal installeres. Der skal skannes for malware og virus m.m..

Findes der en software løsning hvor det hele kan styres fra _en_ pc'er og hvor alle pc'er på netværket (LAN) så får en kommando at nu skal de skanne - nu skal de opdatere - nu skal de genstarte - nu skal Java installeres osv?

Naturligvis vil alle pcer være online på netværket.

Jeg er ikke prof i dette her, men har bare hørt at sådan noget kan styres fra en computer.
Nogle gode råd?

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
22. april 2013 - 21:01 #1
Hej.

  Nok ikke rigtigt i et og samme produkt. Almindeligvis bruger man forskellige mekanismer til at trigge opdatering (der så godt nok kan være både MS-opdateringer og alt muligt andet, bare det pakkes rigtigt først) og til central styring af antivirus og antimalware.

De bedste hilsner
Avatar billede Blueeyez Mester
22. april 2013 - 21:04 #2
Skal folk være i stand til at installere software på disse maskiner?
Avatar billede Blueeyez Mester
22. april 2013 - 21:06 #3
Eller sagt på en anden måde, skal folk kunne gemme data på maskinerne?
Avatar billede futurefreak Nybegynder
22. april 2013 - 21:30 #4
Det skal være sådan, at det er mig der styrer disse maskiner (det er mine alle 15), næsten som en LAN administrator (bortset fra jeg ikke har forstand på det). Men jeg hørte en PC fesser snakke om at man kunne styre det hele fra en PC, nemlig min egen. Og nej - brugerne skal ikke kunne styre/gemme på disse maskiner. E-learning via nettet :-)
Avatar billede Blueeyez Mester
22. april 2013 - 22:05 #5
Jeg kan ikke lige hjælpe med styringen, men hvis du vil undgå at skulle skanne for malware/rydde op i dem vil jeg anbefale toolwiz time freeze ganske simpelt, gratis og letvægtigt program.

Er i tvivl om hvorvidt følgende er brugbart, men lyder til det kunne bruges..

En stor fordel er at du kan låse maskinen op i windows og gøre det der skal gøres og så genstarte og så er det aktivt ugen... Så behøves der heller ingen virus beskyttelse :-)