Avatar billede cecilie Praktikant
24. april 2013 - 17:10 Der er 11 kommentarer

sort skærm

hej. jeg har et spørgsmål, og jeg håber det er i den rigtig kategori, men jeg har fået en stationær pc og har så købt en skærm til, mår jeg tænder den lyder den som den skal, men skærmen skriver no signal, og det er det rigtige stik der er sat i og der er intet i vejen med skærmen, jeg har prøvet at åbne den og får at se, kan det være grafikkortet der defekt, eller er det bundkortet der måske det er en acer m5100 hvis dette hjælper noget, da det en jeg har fået er  muligheden for at der mangler noget, stor men bundkort, lydkort, grafikkort, og harddisk og ram sidder i hvert fald i og den lyder som den skal når den starter op, jeg kan bare intet se.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. april 2013 - 18:53 #1
Er du sikker på du har sat stikket i den rette port?
Er der både onboard grafik og løst kort, skal du sætte det i det løse kort, fordi onboard er deaktiveret når der er indstiks kort i.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. april 2013 - 19:00 #2
Nå fandt lige et billede, og ser den ud som denne bagpå er det de nederste stik ved div eller vga du skal montere i:
http://images.highspeedbackbone.net/itemdetails/A180-5100/A180-5100-out-3-la.jpg
Denne model har så ikke onboard kort.
Avatar billede cecilie Praktikant
24. april 2013 - 21:59 #3
hej. ja det gør den, jeg bruger det nederste VGA stik bort set fra at vga stikket sidder i venstre side DIV stikket sidder i højre side  og så er der 2 usb indgane nedunder.
Avatar billede Spench88 Nybegynder
25. april 2013 - 09:20 #4
er det under hele opstarten du ikke får billede, eller er det bare windows loading screen den stopper med at vise billede ved?
for hvis det er så kunne det meget vel være et opløsnings problem :)
Avatar billede cecilie Praktikant
25. april 2013 - 10:30 #5
det er under hele billedet, der kommer slet ikke noget frem, men jeg tænker om jeg kan prøve at tage grafik kortet ud af min anden bærbar og sætte i og tjekke om det er det,? jeg sidder med grafik kortet i hånden nu, fra min stationær, og men det ser ikke defekt ud, kan man godt prøve det, eller skal det være et specielt grafik kort, til bundkortet? undskyld jeg spørger så meget, jeg prøver bare at udlukke, så jeg kan finde problemet.;-/
Avatar billede 220661 Ekspert
25. april 2013 - 16:48 #6
Grafik kortet i en bærbar er loddet fast på bundkortet, og kan ikke bruges i en stationær pc.

Enten mangler der at blive monteret et strømkabel direkte på grafik kortet, eller også må det være defekt.
Så indpakningen ud til at være i orden, da du pakkede den ud?

Er det en gammel skærm du bruger med en ny pc?

Nogle ældre skærme (crt billedrørs skærm) understøtter ikke de store opløsninger.
Min nabo har på et tidspunkt haft problemer med dette da han brugte en gammel crt skærm som test skærm.

Formoder dog her der er tale om en fladskærm af en art?
Avatar billede 220661 Ekspert
25. april 2013 - 16:48 #7
Ah ja du har købt skærm kan jeg se.
Avatar billede cecilie Praktikant
25. april 2013 - 17:53 #8
ja. jeg var godt nok inde og tjekke om lige min bærbar havde et ekstern grafik kort, men det var ikke sagen. det er desværre loddet fast. der er det med grafikkortet i den stasionære, at det er selvføgelig stukkket ned i bundkortet, men det var ingen forbindelse  det selv procceseren, kun bundkortet, hvis det giver mening, der hænger også tre ledninger fri, jeg kan kun genkende en af dem, til hvis man vil have en ekstra harddisk, jeg har prøvet på tre skærme og ingen af dem virker, og skriver no signal, og jeg har prøvet begge indgange, tænker jeg måske skal prøve at ofre i et nyt grafikkort,?

jeg har også prøvet at rense den, og rense blæseren, taget hardiskene ud og sat dem i, igen og alt det der,

og jeg mener pc er fra 2005 så den er ikke helt ny.

eller kan det være harddisken der er defekt,? og som gør det ikke vil give noget billede?
Avatar billede cecilie Praktikant
25. april 2013 - 17:54 #9
og der er ikke noget strømkabel på direkte grafik kortet, det er kun monteret ned i bundkortet, fik jeg skrevet det. ?
Avatar billede 220661 Ekspert
25. april 2013 - 19:09 #10
Prøv at fjerne alt strømmen fra den og hold startknappen nede i 30 sek. Genmonter og prøv igen.
Så den meget beskidt ud indvendigt?
Har du et multimeter, kan du tjekke om strømforsyningen giver alle tre sændinger.
Sort er stel
Rød er 12 volt (mener jeg)
Gul er 5 volt (mener jeg)
Orange er 3,3 volt.
Mangler du en af disse er det no go.
Avatar billede cecilie Praktikant
17. maj 2013 - 19:39 #11
tak for det gode råd. jeg har fået den til at virke nu. dejligt. :-)
svar lige så du kan få pointe