Avatar billede kendanmark Praktikant
26. april 2013 - 20:28 Der er 1 løsning

Synology NAS tilføjelse af ekstra disk med ekstern swop sikkerhedsdisk

Hej Eksperter,

Jeg har en Synology DS411j med 2 stk 2TB harddiske. De køre begge fint og arbejder i RAID SHR.
Min bekymring er hvis denne NAS skulle blive stjålet, og dermed alt vores data på den, det ville være skrækkeligt!
Jeg har derfor nu købt 2 stk 3TB nye harddiske, som jeg ville bytte rundt i NASén på skift, dvs der skal altid sidde tre diske i den og den 4 ligger jeg på et sikkert sted f.eks. i banken.
Men hvordan skal NASén sættes op? Kan jeg bare tilføje de to nye diske til diskenheden og efter en tid fjerne den ene? Eller hvordan gør man det her?
Avatar billede kendanmark Praktikant
08. maj 2013 - 21:54 #1
lukkes