Avatar billede Balls_of_Kevlar Nybegynder
27. april 2013 - 17:37 Der er 7 kommentarer

Virus = mus vil ikke bevæge sig

Hej eksperter,

jeg downloadede på et tidspunkt noget som jeg nok ikke skulle have downloadet, og fik en virus. AVG kom op og sagde at jeg havde fået en virus, men at den kun kunne fjerne nogle af viusserne, da nogle var placeret i nogle systemfiler kunne den vist ikke fjerne dem. Efter et stykke tid stoppede min touchpad med at virke. Så jeg satte en ekstern mus i som heller ikke vil virke. Jeg har før gendannet min pc og ville gøre det igen men jeg kan ikke uden at bevæge musen, jeg har prøvet med TAB og pile tasterne og sådan noget, men knappen til gendannelse kan ikke bruges med tastatur genveje. Er der nogen der har en løsning?

Tusind tak på forhånd,
SKC
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
27. april 2013 - 20:14 #1
Har du mulighed for at tage harddisken ud, og har du adgang til en anden pc?

http://www.avxperten.dk/pc-tilbehoer/usb-tilbehoer/usb-2.0-til-sataide-adapter.asp

Så kan AVG eller anden software rense din harddisk, når Windows ikke er aktiv.

Venlig hilsen
Avatar billede 220661 Ekspert
28. april 2013 - 08:09 #2
Kan du heller ikke noget fra fejlsikret tilstand?

Du spammer f8 under opstart, og vælger fejlsikret med netværk.
Kan du køre i denne tilstand burde du kunne scanne din pc med online antivirusprogram, og evt Malwarebytes.
Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://downloads.malwarebytes.org/mbam-download.php

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde.
Når programmet har scannet færdigt tryk på "Vis resultater"  - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen. Kopier loggen herind.
Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."
Avatar billede 220661 Ekspert
28. april 2013 - 08:11 #3
Kan du ikke #2 er jeg enig i #1, eller evt et scan med Kaspersky rescue 10 : https://support.kaspersky.com/viruses/rescuedisk
28. april 2013 - 09:20 #4
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, Win8, WIN8, OS/2, Unix, Linux, ... ?

---

Fejlsikker tilstand - Systemgendannelse !!!
Som her ->
www.eksperten.dk/spm/970326#reply_7990002
Avatar billede Balls_of_Kevlar Nybegynder
28. april 2013 - 22:01 #5
Hej,

mange tak for forslagene. Jeg vil prøve den med fejlsikret tilstand, da jeg nok ikke kan finde ud af at fjerne harrdisken fra min pc da den er bærbar. Jeg vil prøve det med fejlsikret tilstand i morgen og fortælle jer hvordan det gik.

SKC

PS: Jeg kører med Windows 7 64-bit
Avatar billede msbusk Nybegynder
29. april 2013 - 22:31 #6
Hej SKC

Lyder som slem virus du har fået dig, som de andre har forslået kan jeg anbefale fejlsikker tilstand, hvis dette ikke virker, findes der et utal af forskellige virus scanner live CD løsninger.

UpdatePC er specialister i konsulent assistancer for private, du er velkommen til kontakte os 97706767, vi kan hjælpe dig med få virusen fjernet hurtigt og effektivt til en lav pris.

Med Venlig Hilsen
Martin S. Busk
Updatepc.dk
Avatar billede Balls_of_Kevlar Nybegynder
30. april 2013 - 16:04 #7
Tak for hjælpen alle sammen! Jeg fik fjernet den med pcen i fejlsikret tilstand. Så "220661" hvis du vil lægge et svar så kan du få point. :-)