Avatar billede mikze Nybegynder
11. maj 2013 - 18:50 Der er 4 kommentarer

Fjerne fastsiddende wc-rens

Som overskriften siger, er jeg flyttet i hus hvor der ved et toilet løber en blå stribe ned langs den ene kant pga. wc-rens, der har siddet i for lang tid.

Jeg har prøvet at afkalke det hårdt af (kalkfjerner derpå i op til en time) dog uden held. Jeg har hørt, at man evt. kan dække WC'et i brun sæbe og lad det stå i 24-timer.

Er der nogle som har erfaringer med dette?
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
11. maj 2013 - 20:44 #1
Det nok kalken som er blevet farvet.

Så du må bruge noget til at fjerne kalk med.
Avatar billede finb Ekspert
11. maj 2013 - 21:34 #2
brun sæbe rigtig godt,
dæk med tæt film
Avatar billede 220661 Ekspert
12. maj 2013 - 08:57 #3
Toiletpapir på siderne og væd det med eddike, som opløser kalken har virket for mig. Skal man skrabe på kummen må man ikke bruge et metalværktøj da det ridser emaljen.

Og i øvrigt, så skal vc jo repareres så det ikke kommer igen.
Løber det hele tiden (og efter du lige har trukket) er det bundpakningen som der er defekt.
Begynder det kun at løbe når cisternen skulle være fuld er der flyderen med ventil det er galt med.
Kalk aflejringer på flyderen kan være årsag til det, da den med aflejring bliver for tung, så den ikke kan lukke for ventilen.
Det kan ikke betale sig at heve et toilet der løber. Det er prisen på vand og afledning alt for dyr til.
Avatar billede Slettet bruger
14. maj 2013 - 23:25 #4
toiletpapir + cola virker godt