Avatar billede silvah Nybegynder
14. maj 2013 - 11:07 Der er 1 kommentar og
1 løsning

MySQLi bliver ikke indlæst?

Hej Venner.

Idag har jeg sat en ny webserver op på en Windows (ingen kommentarer men sidst jeg mente jeg havde styr på linux endte serveren i et botnet.)

Jeg har lavet en info php fil hvor der ikke fremgår at mysqli er indlæst. Men det fremgår at den indlæser min php.ini fil.

Køre jeg kommandoen php -M er både mysql og mysqli ganske vist vist. Så på en eller anden måde har den vel hentet modulerne?

Ligeledes er semikolon fjernet i php.ini ud for php_mysql.dll og php_mysqli.dll.

Hvad gør jeg forkert? Hvorfor vil den ikke indlæse mysqli?

Til ekstra orientering er det en Windows server 2008 med
Apache Version 2.4
PHP Version 5.4.15
MySQL Version 5.6.11

På forhånd tak!
Avatar billede silvah Nybegynder
14. maj 2013 - 11:57 #1
Vi lukker den lige igen. Det var bare extension directory der drillede. Den hed "ext" og da jeg fik den ændret til c:/php/ext gik det bedre. Så jeg skulle bare bruge den fulde sti, i tilfælde af at andre har samme problem.
Avatar billede silvah Nybegynder
14. maj 2013 - 11:58 #2
Svar