Avatar billede jih Nybegynder
15. maj 2013 - 14:38 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke annullere FormClosing

Hej,

jeg skal have mit program at minimere til system tray, når brugeren trykker på 'x'. Jeg har fundet online, at jeg skal bruge FormClosing eventet, og har gjort som følgende:

private void Form1_FormClosing(Object sender, FormClosingEventArgs e)
        {
            e.Cancel = true;
        }

Men den lukker alligevel? Jeg har gjort det simpelt, bare for at teste om det virker, hvor jeg så vil tjekke for en DialogResult.Cancel (som jeg har forstået, er det samme som når brugeren trykker på 'x').

Er der nogen, der ved hvorfor det ikke vil virke for mig, når det så åbenlyst virker for andre?

På forhånd tak,
// jih
Avatar billede jih Nybegynder
15. maj 2013 - 22:56 #1
dvs. at den lukker når jeg kører det igennem Visual Studio.. hvis det har noget at sige..
Avatar billede arne_v Ekspert
19. maj 2013 - 04:10 #2
Mystisk.

Det her virker fint for mig:

        void Button1Click(object sender, EventArgs e)
        {
            this.FormClosing -= MainFormFormClosing;
            Application.Exit();
        }

        void MainFormFormClosing(object sender, FormClosingEventArgs e)
        {
            MessageBox.Show("I don't think so!");
            e.Cancel = true;
        }
Avatar billede jih Nybegynder
20. maj 2013 - 17:26 #3
hmm.. jeg satte den samme kode ind, og når jeg kører programmet og trykker på knappen (Button1), lukker programmet bare ned. Ingen MessageBox eller noget.. hvordan debugger jeg sådan et problem? Siden programmet jo lukker ned? Jeg tror ikke FormClosing nogensinde bliver "triggered"?
Avatar billede arne_v Ekspert
20. maj 2013 - 17:43 #4
Altsaa min kode virker som at:

* klik paa roede kryds fanges

* klik paa button lukker ned fordi den fjerner event handleren
Avatar billede jih Nybegynder
22. maj 2013 - 00:49 #5
Ja, jeg prøvede begge dele, men det virkede ikke.. :/ underligt, jeg kan heller ikke finde noget om det på google..
Avatar billede jih Nybegynder
14. juni 2013 - 19:40 #6
lukker..