Avatar billede locura Novice
15. maj 2013 - 19:58 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

FTP til NAS gennem router

Hej Eksperter,

Jeg forsøger at sætte min NAS op til adgang via FTP udefra.
Jeg har aktiveret FTP på NAS'en, og delt en mappe, som jeg har givet min bruger rettighed til via FTP.

Jeg har en Thomson Stofanet router, som jeg i opsætningen, har sat følgende port forwardinger:

Intern IP: 192.168.87.102
Port: 20 til 21
Ekstern IP: 62.107.XXX.XXX (fundet via minip.dk)

Intern IP: 192.168.87.102
Port: 55536 til 55663
Ekstern IP: 62.107.XXX.XXX (fundet minip.dk)

Når jeg tilgår FTP'en via ftp://62.107.XXX.XXX via stifinder,
spørger den fint efter brugernavn og password, men når det er indtastet, kommer følgende fejl:

http://munkoe.dk/fejl.jpg

Som nævnt tildigere, har jeg tjekket at brugeren har rettighed til den delte mappe, via FTP.

NAS'en er en Synology DS212j.

Nogle idéer til en løsning?

Kan det være opsætningen på routeren?
Er der andre porte som skal forwardes?
Der er også en option som hedder Port Triggers, kan det være her?

Håber i kan hjælpe :-)
Avatar billede locura Novice
15. maj 2013 - 20:01 #1
BTW. jeg har fint FTP adgang, når jeg bruger den interne IP-adresse
ftp://192.168.87.102
Avatar billede hea_dk Nybegynder
16. maj 2013 - 13:11 #2
hey

har du tjekket at din ftp server godtager andre ip end dine interne ip addresser?
prøv at se om du kan finde wan ip på din router og se om den stemmer over ens med myip.dk
hvorfor har du lavet en port forward 55536 til 55663? (vis det er passiv ftp du prøver at i møde gå så bliver de porte jo åbnet via pat(samme gælder port 20))

håber det giver lidt ider :)
Avatar billede locura Novice
16. maj 2013 - 20:24 #3
Min NAS enhed, er godkendt til FTP udefra, men jeg skal jo henvise til min eksterne IP, for at komme ind udefra, dvs. igennem min router.
Der er denne opsætning tilgængelig på routeren:

DMZ Host (Exposed Host)  :  This page allows configuration of a specific network device to be exposed or visible directly to the WAN (public internet). This may be used when problem applications do not work with port triggers. Entering a "0" means there are no exposed hosts.

DMZ Address 192.168.87. XXX (jeg kan kun rette i XXX)
Jeg har forsøgt at kalde denne 102, uden held.

Jeg prøvede blot at åbne portene 55536 til 55663, da jeg læste det i en Sonology vejledning.

Er der andre gode forslag?
Avatar billede locura Novice
16. maj 2013 - 20:48 #4
Jeg har forsøgt at tilgå min eksterne FTP adresse fra en FTP client.
Her virker det..
Kan der være en årsag til, at det ikke virker via browseren?
Avatar billede hea_dk Nybegynder
16. maj 2013 - 23:09 #5
Tjek browsserens køre pawsiv ftp ;-)
Avatar billede locura Novice
01. december 2013 - 19:56 #6
Lukket