Avatar billede Wutuff Nybegynder
15. maj 2013 - 20:04 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ide til ny strømforsyning og SSD´er + Noget

Hej Eksperten!

Jeg står lige PT med en selv bygger PC og står og mangler en strømforsyning(skal have opgraderet den gamle) og en SSD´er(Bare fordi de er så meget bedre end Sata!)

Jeg har tænkt på denne
Strømforsyning:
http://www.computersalg.dk/produkt/766052?varenummer=766052&utm_source=EDBpriser&utm_medium=edbpriserLINK&utm_campaign=EDBpriser

Og denne SSD´er:
http://www.computersalg.dk/produkt/665180/samsung-840-series-mz7td120-solid-sta

Mit budget lige pt er max 1200-1300 kroner for begge,  SSD´eren skal kunne indeholde sådan lidt over 5 spil (WoW 23 GB, BF3(måske 4) og lidt andre.) Strømforsyningen skal bare være standard 500-600Watt(Skal IKKE overclocke, da jeg aldrig har prøvet det og min økonomi ikke står til at skulle skifte delene ud igen hvis jeg har et lille "uheld") /næste måneds opgrade skal dog være styrersystemet? Eller hva synes i? Jeg har PT vista, og ville gerne sætte flere ram i, og da skal jeg jo bruge 64 bit, (Har 32 bit) - Tænkte på Windows 7 men nok om det

Lige pt har jeg købt et Mobo: MSI B75A-G41 og I5-3570k Processer sammen med mit "gamle, ikke nykøbt" MSI GTX 650 TI grafikkort
og min 640 GB Sata harddisk(gammel)

Min gamle strømforsyning er pt en 400Watts 7 år gammel

Håber på nogle hurtige svar :) - 200 points til deling -

Hvis i skal bruge flere infos gir jeg dem gerne :D
Hilsen Carsten
Avatar billede teknik Juniormester
15. maj 2013 - 22:58 #1
Virker som nogle udemærkede valg du peger på.

Har "lige"(februar?) selv opgraderet til SSD, og valget faldt på en OCZ agility 128GB ...tror det var 1200 spir dengang
...SSD kommer du absolut ikke til at fortryde !!
Ikke voldsomt meget forskel på fabrikaterne.

Mht. strømforsyningen, så er 750W da bestemt nok.
..og lækker er den jo.
Sidder selv med en 450W, som jeg dog har måttet erkende er i underkanten, hvis man fx ønsker SLI.
..450W kunne ikke boote SLI, men alene enkelt kort.
et ekstra grafikkort, samt et par ekstra diske vil ikke kræve mere end ekstra 200-250W , så med mindre du satser på "ekstrem SLI maskine" på sigt så kunne du nok spare lidt på PSU'en.

Regn med 150-2000W pr. CPU 150-200W pr. grafikkort, og 150-200W til "resten", med mindre du har 4+ disk's
dvs. 600W burde række rigeligt til en single grafikkorts løsning.

Som kortene står p.t. ville jeg også anbefale Win 7 frem for win 8, den er simpelthen for bøvet.

mvh :-)

Teknik
Avatar billede teknik Juniormester
15. maj 2013 - 23:29 #2
er selvf. 150-200W pr CPU
Avatar billede teknik Juniormester
15. maj 2013 - 23:57 #3
mht. at vælge den bedst egnede SSD, så ville jeg selv kigge her
http://www.tomshardware.com/reviews/ssd-recommendation-benchmark,3269-3.html

mt. hvilken PSU du bør vælge, så ville jeg kigge her
http://www.squidoo.com/best-psu-power-supply

Du skriver ikke konkret hvor meget RAM du har, og her er overkill
rimeligt almindeligt...er nu også dejligt billigt p.t.
Mht. en i5 CPU, så burde 4GB RAM - i min ydmyge vurdering - være nok til at dække dens behov.
..sikker på at mange gamere vil være dybt uenige, da de tror at RAM behovet er langt større.

Som du selv siger, så skal du have 64GB software for at bruge "større" RAM mængder (læs: hinsides ca. 3GB)
Indtil du får 64bit software, så er der altså nul gevinst ved mere end ca. 3GB RAM

Om du vil kunne drage fordel af 64bit + mere RAM afhænger 99% af hvad du planlægger at gøre med det.
Video encoding kan fx udnytte det til noget, men det varer nok længe (læs 2-3år+) inden Wow vil give nævneværdig "gevinst" for at have mere hardware end en "fornuftigt" udrustet nabo.
Avatar billede teknik Juniormester
16. maj 2013 - 00:05 #4
SSD var vist et link eksperten ikke ku' li'

Prøv med
http://www.google.dk/#hl=da&gs_rn=12&gs_ri=psy-ab&cp=9&gs_id=y&xhr=t&q=best+ssd+2013&es_nrs=true&pf=p&rlz=1R2GGNI_daDK530&biw=1477&bih=745&sclient=psy-ab&oq=best+ssd+&gs_l=&pbx=1&bav=on.2,or.r_qf.&bvm=bv.46471029,d.Yms&fp=83abfd0ad62678d3

og så "næst" øverste...dvs. det lige under det betalte reklame link...
Avatar billede Wutuff Nybegynder
16. maj 2013 - 18:40 #5
Skriv lige et svar Teknik :) Jeg besluttede og købe de to jeg linkede da jeg fandt ud af dem som du linkede ikke liiige var store nok til mig :P
Avatar billede teknik Juniormester
16. maj 2013 - 19:13 #6
ok svar :-)