Avatar billede petert Forsker
21. maj 2013 - 07:28 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Ny type HD

Hej alle
Jeg er løbet ind i et problem ifb med at jeg skal hjælpe en ven, hvis PC XP (fra 2008) kører i ring under opstart.
Dette del problem er at jeg har en USB adapter
EASY IDE hvor jeg kan sætte en HD (både fra bærbar og stationær)til og dermed overføre filer der skal redes.
Problemet er nu at denne HD med problemer er med et andet multistik en det "gamle" fladkabel" Det ligner nærmest et usb kabel.
Hvad heder dette kabel?
Hvad heder disse HD med dette kabel?
Findes der usb adaptere til denne type HD?

På forhånd tak for hjælp
Petert
Avatar billede tbuch Juniormester
21. maj 2013 - 07:57 #1
Tag et billede og læg det ud på nettet og et link herind til, så får du svar lige på stedet
Det er ikke et SATA-stik, vi snakker om vel? http://www.sierra-cables.com/Cables/Images/SATA-Signal-Cable-1.jpg
Avatar billede 220661 Ekspert
21. maj 2013 - 08:44 #2
Der sidder ikke en løs adapter på harddisken for at passe i pc, som kan tages af, så du kan bruge din usb adapter?
Avatar billede petert Forsker
21. maj 2013 - 19:17 #3
Det er en S-ata 250 gb fra Hitachi.
Dette er en udløber af mit andet spørgsmål
" XP kører i ring"
Er der nogle der har en ide til hvordan man kan rede data på en sata disk (for derefter at lave en helt ny instalation)??
Avatar billede 220661 Ekspert
22. maj 2013 - 15:41 #4
Der er tre måde at gøre det på.
Måde 1: Man prøver at boote op på en live cd og får overført data den vej. En live cd kan være Hirens Boot Cd, Kaspersky rescue cd, eller erd 2007 hvis man har den.
Måde 2: Disk monteres til en sata/ide adapter og kobles via usb til anden pc og data kopieres ud.
Måde 3: Disk sættes som slave i en stationær pc, og data kopieres ud den vej.
Avatar billede petert Forsker
03. december 2013 - 11:27 #5
Dette er ikke aktuelt længere. derfor læg et svar så jeg kan lukke dette spm.
Tak for hjælpen
MVH
Petert
Avatar billede 220661 Ekspert
03. december 2013 - 15:47 #6
ping
Avatar billede 220661 Ekspert
03. december 2013 - 15:47 #7
Velbekomme.