Avatar billede paw_jensen Nybegynder
23. maj 2013 - 20:45 Der er 2 kommentarer

Mystisk device

Hep!

I mit windows8 - under netværk, andre enheder får jeg ofte forskellige Sony device som står som tilsluttet netværket, LT22i, ST27i - som er mobiltelefoner.

Balladen er bare at vi ikke ejer sådanne telefoner. Netværket er krypteret og koden er ændret for at se om det ville hjælpe. Det gør det ikke - men derudover kan disse devices ikke ses i routerens attached devices ?

Disse sony devices kan klikkes på så man ser egenskaber, herunder mac adresse frem.

Og de kan ses 1 gang - dvs. de forsvinder igen automatisk, ligesom Tv'et forvinder derfra når det slukkes...

Mac adresserne er ikke i routerens log.

Skal jeg være bekymret ?

/PJ
Avatar billede tripwire Nybegynder
26. maj 2013 - 21:48 #1
Hej

Hvis ikke de fremkommer i routerens log, så ville jeg ikke være bekymret.

Jeg tror mest af alt det handler om de devices (telefoner) broadcaster at de er i nærheden og så kan din Windows 8 se dem. Det behøver ikke være via din wifi.

Der er flere der har oplevet det samme:
http://www.dslreports.com/forum/r27866283-Other-Strange-device-detected-on-Windows-network
Avatar billede paw_jensen Nybegynder
07. juni 2013 - 19:41 #2
Tak. Så er jeg mere rolig :-)