Avatar billede EXstorm Praktikant
29. maj 2013 - 09:15 Der er 3 kommentarer

Realtime data

Hej

Jeg har noget html hvor indhold skal være realtime. Dvs. et felt skal konstant trække fra serveren. Der er kun tale om enkelte felter i hele webløsningen som skal opdateres realtime.

Hvilken tilgang vil I foreslå mht. teknologier og fremgangsmåde?
Avatar billede jakobdo Ekspert
29. maj 2013 - 10:04 #1
ajax ?
html5 websocket.

Kig evt. på: http://socket.io/
Avatar billede EXstorm Praktikant
29. maj 2013 - 10:12 #2
Jeg vil helst undgå ajax da der på sigt kan komme rigtig mange kald.

Læsningen bygger på python og jeg bruger jinja2 til at trække data ud i mine html templates. Kræver socket.io ikke nodejs, og hvordan vil det arbejde sammen med resten af setuppet?
Avatar billede jakobdo Ekspert
29. maj 2013 - 10:54 #3
Så er det nok websocket html5 som er løsningen.
Dog er det ikke supporteret af samtlige browsere.