Avatar billede yanay Praktikant
31. maj 2013 - 22:37 Der er 11 kommentarer

kopi af site med database

Hej

Jeg har en hjemmeside jeg lige har lavet en kopi af.
Hjemmesiden inden har en database.

Men problemet er at den ny hjemmeside altså kopi hjemmesiden er stadigvæk tilknyttet den gammel database.
Jeg vil have at den snakker med den ny kopi og ikke den gammel database.

Hvordan kan jeg ændre det og hvor?
Avatar billede Slettet bruger
31. maj 2013 - 22:39 #1
Det kommer an på så mange ting. Hvad slags hjemmeside er det?
Er det PHP eller .Net eller noget helt tredje?
Hvad humør programøren var da han kodede hjemmesiden om han har lagt det et simpelt sted.
Det er ikke lige sådan at sige ud fra det lidt information du har ude.

ps. 900 ude. Husk at lukke spørgsmål ;)
Avatar billede yanay Praktikant
31. maj 2013 - 22:43 #2
Det er:

MSSQL C Sharp
ASPX
Umbraco

Jeg arbejder med rettelser i Visual Studio.
Avatar billede keysersoze Guru
31. maj 2013 - 22:54 #3
Kig i din web.config - det er der connection ligger.
Avatar billede arne_v Ekspert
01. juni 2013 - 01:32 #4
Det er ihvertfald der hvor den burde ligge.

:-)
Avatar billede yanay Praktikant
01. juni 2013 - 21:56 #5
Jeg fik ændret i config filen men nu virker hele siden ikke ;(
Avatar billede keysersoze Guru
01. juni 2013 - 23:01 #6
det må være en fejl i linje 62.
Avatar billede yanay Praktikant
02. juni 2013 - 00:15 #7
Så teknisk er jeg overhovedet ikke, hvordan kan jwg fikse det trin for trin
Avatar billede keysersoze Guru
02. juni 2013 - 10:13 #8
Vi ved jo ikke hvad der går galt så det er umuligt for os at komme med input. Kom med en fejlmeddelelse eller lignende.
Avatar billede yanay Praktikant
02. juni 2013 - 10:29 #9
Når jeg laver en web publish så skriver fen fejl i første linje
Avatar billede keysersoze Guru
02. juni 2013 - 11:24 #10
Det gør os ikke meget klogere.
Avatar billede Slettet bruger
06. juni 2013 - 16:13 #11
help us to help you :) Kan du ikke ligge et screenshot op af fejlen.
Derudover - ?umbDebugShowTrace=true sæt det til sidst i URL. Det viser mere om fejlen