Avatar billede john2010 Praktikant
03. juni 2013 - 13:33 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problem med Excel regneark

Hej,
Jeg har et problem i et Excel regneark, hvor der er lidt VBA-kode.

Når jeg kører Excel arket (Windows 2003 server) får jeg en fejlmeddelelse med følgende tekst;
Compile error: Can't find project or library"

Hvis jeg kører koden på min Windows 7 maskine, kører den fint. Så det må have noget med Windows 2003 server at gøre.

En del af koden er denne;

Rem Aktuelle række er BAD
            BadLinje = ""
            For Each cc In Range("A" & ræk & ":" & valueC & ræk)
                BadLinje = BadLinje & CStr(cc.Value) & ";"
            Next cc
            Print #2, BadLinje
        End If
    Next ræk
    Close #1
    Close #2
    ' afsendPrMail modtagerMail, "Meter-on-Mail", "", sti & "testCsv.txt" '<-- 22/11-12
    Exit Sub

lukTxtfil:
'    MsgBox ErrorMessage
    Close #1
    Close #2
'    Stop
'    Resume Next
End Sub

Mvh
John
Avatar billede supertekst Ekspert
03. juni 2013 - 13:38 #1
Måske en reference, der skal justeres. Kan ses i VBA-vinduet Alt+F11 / Tools / References

Se efter "Missing"
Avatar billede john2010 Praktikant
03. juni 2013 - 14:16 #2
Hej,
Ja ok, det kan jeg faktisk godt se. Der står "MISSING: Microsoft Outlook 14.0 Object Library" ... men hvorfor står der Outlook, for jeg bruger ikke Outlook.

Det skal i øvrigt lige nævnes, at den fejlter i CC, hvor der står For Each cc in Range .
Avatar billede supertekst Ekspert
03. juni 2013 - 15:16 #3
Fjern blot flueben v/Outlook og gem
Avatar billede john2010 Praktikant
03. juni 2013 - 15:36 #4
Ja, det er fint. Smid et svar,så jeg kan give dig point.
Avatar billede supertekst Ekspert
03. juni 2013 - 15:42 #5
Ok - det får du..