Avatar billede brillebjoern Nybegynder
05. juni 2013 - 00:39 Der er 5 kommentarer

Hjælp til at bygge en gamer PC!

Hey derude!

Jeg vil meget gerne bygge min egen gamerPC, da jeg for det første elsker at game, og gerne ville opgradere til noget lidt bedre end min bærbar. Problemet er bare at jeg ikke har den helt store viden inden for hvilke komponenter en sådanne maskine burde indeholde.
Jeg har valgt at lægge en 10-11k til side, da Jeg regnede med man nok kunne bygge en udmærket stationær for dette beløb??

Så hvis der var nogle som sad med enten en god hjemmeside til det jeg leder efter, eller selv har en kompletløsning i tankerne, så er jeg lutter øren!

På forhånd tak!
Avatar billede Dangerjoe Novice
05. juni 2013 - 09:23 #1
Hvis du aldrig har bygget en computer selv, eller ikke har en til at hjælpe dig, ville jeg nok købe en komplet samlet computer. Topdata har nogle gode computere, feks denne:

http://topdata.dk/product.asp?product=8918

eller denne

http://topdata.dk/product.asp?product=8507
Avatar billede LucasLP Nybegynder
05. juni 2013 - 11:03 #2
Det er ikke sikkert :)
Er 13 år og har selv bygget min egen stationære :P
Avatar billede NielsErikK Juniormester
05. juni 2013 - 16:57 #3
Af de 2 linkede ville jeg gå efter den med GTX 680 OC, evt forberede den til 2 grafikkort med et SLI bundkort samt kraftigere strømforsyning.

Den er et godt bud.

Du kan jo bygge en præcis kopi af den, men du sparer ikke rigtig noget i forhold til den færdigsamlede!!
Kontroller på http://www.edbpriser.dk/hardware.aspx hvad de anvendte stumper koster.
Avatar billede brillebjoern Nybegynder
05. juni 2013 - 20:37 #4
Altså jeg har ved at læse forstået at det ikke er det meeest indviklede at samle en ny computer. Og hvis man ikke prøver een gang, finder man jo aldrig ud af det. Så her er delene det blev til:

ASUS Sabertooth Z77 Intel Series 7

Intel Core i7-3770K Quad Core

Cooler Master Hyper 212 EVO

Corsair Vengeance 8GB (DDR3 1600 MHz)

XFX Radeon HD 7970 (3GB)

Western Digital Blue 1TB (7200 RPM, 64MB Cache)

LG 12X Internal Blu Ray Burner

Cooler Master HAF 922M Mid Tower

Corsair Enthusiast Series TX750 V2 750 Watts

Plus et keyboard, og en 27'' skærm.

Men takker for svarene, nu kan jeg snart få spillet lidt Minestryger i HD.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
06. juni 2013 - 07:25 #5
Jeg er helt enig i, det ikke er svært selv at samle en pc.

Dine valgte stumper er gode.
Du kan dog spare en del penge og stadig opnå samme/højere ydelse i spil ved at ændre nogen af dem.

Du vil i spil opnå bedre ydelse med pcen fra TopData (evt samle en kopi).
GTX 680 OC og i3570k vil slå dine valg.
(i5 3570k og i7 3770k yder i spil ens hvis de kører lige mange GHz, vil du OC meget så er i5 3570K faktisk bedre end i7 3770k)
Bundkortet ville jeg også købe billigere og så købe en ægte SSD for de sparede penge, det vil også forbedre din ydelse en del.