Avatar billede Martin_34_2 Nybegynder
06. juni 2013 - 09:15 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hvorfor fylder data i Access mere end i Excel

Hejsa,

Er total ny til Access, bruger access 2010 og excel 2010.

Jeg er ved og kopiere data ind til en database i Access, og henter datarne fra et Excel ark. I Excel fylder de samme data mindre end i Access.

Er der nogle der har et bud på hvorfor?
Avatar billede mugs Novice
06. juni 2013 - 13:23 #1
Prøv at komprimere og reparere din db
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. juni 2013 - 13:40 #2
Excel er et regneark hvor Access er en relations database. Her er tale om to grundlæggende forskellige teknologier med hver sine styrker og svagheder og selvom der er visse ligheder er de meget forskellige.

Et regneark er grundlæggende en regnemaskine der er super god til at håndterer værdier i tabeller og lave avancerede udregninger, opstillinger og statistik.

En database er een opbevarings platform for data hvor der eksisterer indviklede relationer mellem disse data. Skal du lave beregninger med den data er du nødt til at udtrække værdierne fra databasen og så beregne dem via f.eks. et regneark eller noget programmering, hvorefter du indlæser dem, evt i en ny sammenhæng, igen i databasen.

Om du bruger en database til udregninger eller et regneark som opbevaring for data handler om hvad du skal med din data og hvor stort dit data set bliver. at database filen som sådan er større end regneark filer er ganske naturligt