Avatar billede iNd3x Nybegynder
07. juni 2013 - 15:52 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Stereo lyd med 5.1 højtalere

Hej alle
Jeg har dette højtalersæt:http://www.logitech.com/da-dk/product/surround-sound-speakers-z506

Og dette bundkort: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=743924

På bundkortet er der 5.1 lyd, og jeg har sat mine højtalere op til det, og får også 5.1 lyd i spil osv. Men fra andre kilder, fx. Youtube, streaming og radio, så modtager jeg kun stereo og derfor spilles lyden kun i venstre og højre højtaler, er der nogle der kender en løsning, eller noget software der gør det muligt at få stereolyd til 5.1, så det er ens i alle højtalere. Det skal dog være muligt at slå det tilbage, så det ikke påvirker lyden i spil osv.

Jeg takker på forhånd!
Avatar billede Blueeyez Mester
07. juni 2013 - 15:56 #1
Skyldes vidst at youtube bruger stereo.. Du kunne lave 5.1 om til 2.1 stereo men ved ikke om software kan dette.. Ved der kan købe 5.1 til 2.1 tilbehør, men træls at skulle skille ad hele tiden..
Avatar billede Blueeyez Mester
07. juni 2013 - 15:59 #2
Du kan måske med det software der fulgte med til bundkort til lyd delen ændre i dets indstillinger og få lyd ud af alle højtalere.. Se her: http://productforums.google.com/forum/m/#!topic/youtube/8dl9BhdsH9o
Avatar billede iNd3x Nybegynder
07. juni 2013 - 16:55 #3
Får ikke umiddelbart noget ud af det link du har sendt mig :/
nogle ander ideer? og ved at jeg kan tage mine jack kabler og samle dem, men ønsker at gøre det vha. software
Avatar billede Blueeyez Mester
07. juni 2013 - 18:31 #4
Hvis du har et realtek lydkort smartphone har du installeret dets kofigurartionspanel i kontrolpanel og måske i systembakken i højre hjørne.
Avatar billede iNd3x Nybegynder
25. juni 2013 - 12:59 #5
Lukker tråden