Avatar billede cecilie Praktikant
09. juni 2013 - 18:10 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

ang. ram

hej. nu skal jeg bruge hjælp igen..;-/ sorry..

en jeg en stastionær pc acer T671-KB7Z det er en jeg har fået, så vidt jeg kan se er det en vista 32 bit jeg har så taget en ekstra hardisk i får at få mere plads,

plus jeg har smidt to ekstra ram i på hver 1 gb og der var 2*512mb i  som stadig sidder i. det har jeg taget fra en anden pc jeg har fået,som er en acer M5100

mine spørgmål er føglgene

1) skal jeg hente driver til de to ram på 1GB så de er installeret?

2) kan min pc køre på dette?

3) bliver min pc hurtigere af det.

4) kan jeg tillade mig at installere windows 7 på?

den vil måske køre hurtigere hvis jeg to de to ram ud på 512 MB?

er der et program man kan bruge til at teste sine ram.?

på forhånd tak
Avatar billede CRKrogh Ekspert
09. juni 2013 - 18:47 #1
Hej.

  Når maskinen er af lidt ældre dato, plejer der ikke at være store problemer med hastighed på modulerne, så jeg ville nu nok tage chancen og montere dem og se om ikke bare det spiller - der er ingen risiko forbundet med det; passer de i soklen, så prøv at starte maskinen op. Der skal ikke drivers til RAM-moduler, de bliver synlige for maskinen med det samme og maskinen vil blive hurtigere af mere RAM. Og i forhold til Win7; hmm, den skal såmænd nok trække det, da Vista er lidt en resource-gris i forhold til Win7, men det koster jo en licens og med det in mente, ville jeg nok springe over.
Du kan iøvrigt teste RAM med http://www.softpedia.com/get/Tweak/Memory-Tweak/MemTest.shtml

De bedste hilsner
Avatar billede cecilie Praktikant
09. juni 2013 - 19:20 #2
ja men jeg har en licens tilbage, fra min bærbar. så jeg overvejde om jeg skulle gøre det, da jeg aldrig har været den helt store fan af vista.

det var et dejligt og simpelt svar og få tak for det.
men det er bare når jeg kigger under systemegneskaber, viser den kun det ram den er "født" med. kan jeg måske have vendt dem forkert? eller viser den bare ikke den ekstra ram jeg har kommet i?

tak for linket.
Avatar billede Slettet bruger
09. juni 2013 - 19:40 #3
Selv om du er sikker på, at de nye ram passer i soklerne, er det ikke sikkert alle ram kan arbejde sammen. Der er kun een måde at sætte rammene forkert i på, og det er ikke at få dem rigtigt ned på plads. Man skal trykke så de hvide holdere selv klikker ind på plads. Prøv at pille de gamle ram ud, så der kun er de nye i.
Kan rammene ikke ses i windows, er de ikke installerede.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. juni 2013 - 20:21 #4
3)
Rammens hastighed afstemmes af den ram der er den langsomme i systemet.
4) Din pc vil blive væsentlig bedre med en Win 7. Du vil sikkert opleve en halvering af det normale ram forbrug i forhold til Vista.
Og de samme gælder for cpu forbruget. Som #1 skriver er det dog en vurdering man skal overveje da du nok skal regne med en udgift på omkring 800 for win 7.
Avatar billede cecilie Praktikant
09. juni 2013 - 21:09 #5
tusind tak for alt den store hjælp fra alle tre:-)

jeg har fået ram til at virke H339 det hjalp at klikke dem ned;-) det troede jeg, jeg havde gjort.

CRkrogh: tak for testen.  jeg har kørt den og det hele virker.

220661: jeg vil nok formanterer den i morgen, da jeg har 1 licens tilbage, fra min win 7

jeg har nemlig harft køb det tidligere, da jeg havde vista sidst, da jeg som sagt slet ikke er den store fan.

så det bruger jeg i morgen.

men ellers køre den bare tip top lige nu. nu skal jeg bare lige have min sidste HDD i så køre det.

kan i svare så i kan få pointe. jeg kan godt give pointe til jer alle? da i alle har været utrolig hjælpsomme.
Avatar billede Slettet bruger
09. juni 2013 - 21:42 #6
Ok:)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
09. juni 2013 - 21:59 #7
Fino!
Avatar billede 220661 Ekspert
10. juni 2013 - 17:17 #8
Super. Lægger et svar.
Avatar billede cecilie Praktikant
10. juni 2013 - 17:23 #9
i skulle ha haft 60 pointe hver, sorry.
debat afsluttet
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2013 - 17:52 #10
#9 Det er helt fint som det er. Point antal spiller ingen rolle:)
Avatar billede 220661 Ekspert
10. juni 2013 - 17:58 #11
Det er jeg enig i. Tak for point.