Avatar billede moddi100 Seniormester
13. juni 2013 - 19:08 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

API til hentning af adresse, telefon osv

Hej,

Jeg søger en lovlig og billig (gerne gratis) måde at indhente oplysninger ud fra et CVR-nr, e-mail eller telefonnummer. Oplysningerne skal som minimum indeholde adresse men også gerne telefonnummer/e-mail hvis muligt.

Altså kort sagt udtrække de data man ser på sider som cvr.dk og krak.dk. Jeg kan sagtens lave en crawler der automatisk søger på disse sider, men det er næppe en lovlig metode.

Kender I til nogle API'er der ikke koster kassen? Der er tale om en håndfuld opslag pr dag.

Mvh
Morten
Avatar billede claes57 Ekspert
13. juni 2013 - 19:50 #1
gå ind på http://cvr.dk/Site/Forms/CMS/DisplayPage.aspx?pageid=0
i bunden "Du kan gratis hente fulde CVR-udtræk her."
så har du data til din egen side - du kan så hente udtræk fx en gang ugentligt.

krak og andre telefonbøger køber data - og lever af dem - det kommer til at koste penge.
Avatar billede moddi100 Seniormester
13. juni 2013 - 21:00 #2
Det kunne være en løsning, jeg ville dog nok foretrække at hente det fra en API, men som du selv nævner tager krak m.fl. sig nok godt betalt for adgang til deres services. Når det ikke drejer sig om flere opslag er de næppe interessante.

Det bliver dog interessant at se nærmere på til efteråret, når CVR-registeret er klar med deres online API:
http://cvr.dk/Site/Forms/CMS/DisplayPage.aspx?pageid=119

Nogen forslag til hvordan man kan finde noget på privatpersoner ud fra telefonnumre?
Avatar billede moddi100 Seniormester
27. august 2013 - 23:04 #3
Der kommer næppe nye forslag i dine kategori, så mon ikke vi skal lukke. Jeg mangler stadigvæk en ordentlig metode til søgning, der også omfatter privatpersoner.

Smider du et svar claes57 for dit input?
Avatar billede claes57 Ekspert
28. august 2013 - 10:12 #4
bare luk selv
Avatar billede moddi100 Seniormester
28. august 2013 - 10:29 #5
Det gør jeg så. Tak for dit link til cvr.dk, må jeg kigge nærmere på til efteråret, når deres API er klar.
Avatar billede NanoGeek Seniormester
20. september 2021 - 09:58 #6
Kom du videre i sagen? :-)
Avatar billede moddi100 Seniormester
19. oktober 2021 - 22:18 #7
Yes, tag et kig på https://cvrapi.dk/