Avatar billede Ialocin Novice
15. juni 2013 - 23:15 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kan jeg dele apps mellem 2 Apple-ID´er igennem ITunes

Hej Eksperten

Sagen er den:
Jeg har en PC, hvor ITunes er installeret op mod mit Apple-ID + dertil hørende kontokort.
Jeg har også en Ipad, som er knyttet op mod mit Apple-ID.

Min datter har netop købt en Ipad og oprettet et Apple-ID uden tilknytning af kontokort, hvorfor hun kun kan hente gratis apps ned.

... Så langt så godt.

Spørgsmålet er nu:
Kan jeg på nogen måde dele mine købte apps med min datter ?
Hvis JA? - Hvordan gør jeg det ?

Med venlig hilsen, Nicolai
Avatar billede escape4ever Novice
15. juni 2013 - 23:39 #1
hej

desværre nej de apps du køber er bundet til dit apple ID, den eneste måde din datter kan få dine apps på er hvis hun logger ind med dit apple id en gang og henter dine ned.

/escape4ever
Avatar billede Ialocin Novice
15. juni 2013 - 23:41 #2
Hej

Hmm ... Men der ikke noget med, at man kan dele de samme apps på op til 5 forkellige enheder (Ipad, Iphone, Mac) ?
Avatar billede escape4ever Novice
15. juni 2013 - 23:52 #3
både og, sådan som jeg forstår det betyder det kun at du kan bruge dit apple id på 5 enheder af gangen men at de skal stadig skal være bundet op til det samme ID.

den eneste anden måde sådan som jeg husker det er at købe de apps igen og sende dem som gavekort til hendes ID.

/escape4ever
Avatar billede Ialocin Novice
16. juni 2013 - 00:06 #4
Hej Igen

Jeg har nok formuleret mig en kende ved siden af!

Faktisk kan jeg godt synkroniserer de købte apps i Itunes over på min datters Ipad ... så det med 2 forskellige ID´er kan sagtens lade sig gøre.

... det er er faktisk den anden vej rundt.

Så jeg prøver lige igen.
Under synkroniseringen dukker der en dialogboks op, som siger:

Nogle af emnerne på Ipad´en kunne ikke overføres til iTunes biblioteket, fordi du ikke er autoriseret til dem på denne computer.

Pas ???
Avatar billede Blueeyez Mester
16. juni 2013 - 00:36 #5
På hendes ipad går du ind i indstillinger og vælger : "itunes & appstore" logger ud af hendes apple id og ind med dit og installere de apps du har købt igennem appstore (nej du skal ikke betale igen) derefter logger du ud og på med hendes apple id.. Har gjort fornyligt selv dog på min iphone 5...
Avatar billede Ialocin Novice
17. juni 2013 - 14:50 #6
Hej Blueeyes

Jeg tester det lige senere i aften ... og vender tilbage :o)

Mvh Nicolai
Avatar billede Ialocin Novice
20. juni 2013 - 16:37 #7
Hej Begge

Jeg er faktisk ikke helt sikker på, hvordan og hvorledes ..
Jeg roder lidt videre med sagen og vender måske tilbage med relevante spørgsmål - Hvis de melder sig ? ;o)

Læg et svar begge 2 og pointene skal komme, som tak for jeres tid.

Med venlig hilsen, Nicolai
Avatar billede Blueeyez Mester
20. juni 2013 - 17:05 #8
Synes nu ellers jeg var meget nøjagtig med det... Afmelder når du uddeler point..