Avatar billede nikolajs12 Nybegynder
18. juni 2013 - 15:17 Der er 2 kommentarer

Valg af database/VPS

Hej

Mig og min ven, er ved at udvikle en større app, der kommer til alle platforme.

Apps'ne udvikler jeg native til de forskellige platforme. Altså Java, Objective C, C#.

I den forbindelse skal vi have en database, og der skal performance gerne være i orden.

Nu har jeg i mange år kodet i php, og brugt mysql. Men her på det sidste, syndes jeg at mysql er blevet meget kritiseret, og skulle være langsom i forhold til andre løsninger.

Så ville høre hvad jeg bør vælge i dag? Og evt. nogen der kender et sted vi kan få det hosted. Vi skal have en VPS server, som vi kan justeres efter behov, og gerne meget billig til at starte med, når vi ingen brugere har.

Har kigget ved Amazon, men det skræmmer mig lidt at man betaler for trafik, er lidt små nervøs for at få en regning på en halv million efter et ddos attack eller sådan noget.
Avatar billede arne_v Ekspert
19. juni 2013 - 02:56 #1
FaceBook bruger MySQL, saa hvis du skal have mere trafik end FaceBook, saa skal du nok ud og lede efter en anden database.

:-)

Hvis du kender PHP og MySQL, saa kan jeg ikke umiddelbart se nogen god grund til at skifte.
Avatar billede arne_v Ekspert
30. juli 2013 - 04:40 #2
OK?