Avatar billede kresten Nybegynder
14. januar 2000 - 13:28 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Import af SQL server6.5 dat fil til SQL server 7

Jeg har en gammel backup (.dat fil) som jeg gerne vil have importeret i SQL server 7.

Jeg har kunnet importere data til andre maskiner vha. import wizards, men der er en maskine som IKKE er på noget net. Filen ligger på en CD, men det lader til at man slet ikke kan importere fra .dat filer.... eller er det mig der har overset noget?

Nogen der har en løsning?
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
01. februar 2000 - 10:19 #1
Prøv at kopier filen til din harddisk og derefter kan du henvise til filen i en database !!
Avatar billede jnie Nybegynder
25. februar 2000 - 16:31 #2
Er det ikke en.bak fil?
nåh, ihvertfald kan man i M$SQL7 'attache' en fil.

Åbn din SQL Analyser og skriv følgende :
sp_attach_single_file_db [@dbname=] 'dbname', [@physname =] 'physical_name'

ex.
sp_attach_single_file_db @dbname='knallert', @physname='c:\database\knallert.dat'