01. juli 2013 - 11:14 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Google Spreadsheet: Summer kolonne, hvis værdi i anden kolonne er X

Hej Eksperter

Måske et lidt mærkeligt spørgsmål, men håber det giver mening, når jeg prøver at beskriver her, hvad jeg sørger:

Jeg har et Google Spreadsheet, hvor i der er en række med "Kunder", en række med "Antal opgaver" for kunden, og en række "Dage til udløb" for kunden.

Kundenavn - Antal projekter - Dage til udløb
Firma A/S - 4 - 100
Andet I/S - 2 - 3
Noget ApS - 3 - -5 (altså udløbet)

Så vil jeg gerne summere antallet af projekter, hvor kundens aftale ikke er udløbet. Er dette muligt? At få Spreadsheets til at kigge i en anden kolonne på det resultat den er kommet til?

Håber nogen kan hjælpe :-)

Med venlig hilsen
Glen Michaelsen
www.muuv.dk
Avatar billede finb Ekspert
01. juli 2013 - 11:19 #1
Kender kun Excel, hvor det ville være:
tæl.hvis > 0
18. december 2013 - 00:30 #2
Jeg fandt aldrig rigtig en funktion, der kunne netop dette, men kunne klare det med at lave nogle udtræk på nogle seperate faner, og så summere kolonnerne der. En løsning der ikke lige er så let at beskrive, og nok heller ikke den mest hensigtsmæssige, men det fungerede.