Avatar billede Ringvig Juniormester
09. juli 2013 - 01:20 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til skema i excel

Hej

Skal lave et skema til en vuggestue.
De har en norm og gå efter. f.eks at de skal arbejde 38 timer pr uge, men hvis de kun arbejder 37 timer pr uge, hvis de f.eks bytter vagter osv.
Så laver den #### altså Negativt klokkeslæt.

Håber at der er ind her inde der ved hvordan det skal gøre.
Avatar billede store-morten Ekspert
09. juli 2013 - 01:42 #1
Excel kan faktisk godt vise hele negative timer minutter eller sekunder. Formateres cellen som [tt] vises hele timer, også negative. [mm] giver hele minutter, mens [ss] giver hele sekunder. Desværre kan man ikke kombinere fx [tt]:[mm] eller [tt:mm]. Det tillades ikke.

Se denne Guide:
Dato- og tidsberegninger i Excel
http://www.eksperten.dk/guide/681
Avatar billede finb Ekspert
09. juli 2013 - 08:57 #2
Kan anbefales: tamigo.dk

Excel: Du kan få vist negative timer som røde celler med Betinget Formattering.
09. juli 2013 - 09:09 #3
Indstil Excel til at arbejde med 1904-datosystemet, så kan negative tid håndteres uden problemer af nogen art.

Filer-> Indstillinger, Avanceret
Flueben ud for Brug 1904-datosystem
Avatar billede store-morten Ekspert
09. juli 2013 - 12:15 #4
Skifter man til 1904-datosystemet, kan man godt vise negative datoer og klokkeslæt.

Men skifter ved at vælge Funktioner - Indstillinger. I fanebladet beregning sættes flueben i 1904-datosystem. Nu kan negative datoer og klokkeslæt vises. Vær dog opmærksom på, at allerede indtastede datoer nu ændrer sig. For eksempel vil 19-04-2005 blive til 20-04-2009.

Det skyldes at i stedet for at anvende 01-01-1900 som udgangsdato, anvendes nu 02-01-1904.
Avatar billede Ringvig Juniormester
09. juli 2013 - 19:17 #5
Mange Tak alle sammen :D Har haft fat i rigtig mange om det problem :D er super glad for at i kunne og ville :D