Avatar billede skillzor Nybegynder
10. juli 2013 - 14:06 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

FTP

Hej,

Jeg sidder som administrator i en mellem stor virksomhed og der efterspørges følgende:
En FTP hvor en bruger kan have nogle mapper og til de mapper skal han nemt og bruger venligt kunne oprette + tildele adgang til specifikke brugere..

Lad os sige Camilla i salgsafdelingen har følgende mapper:
Apple
Samsung
Nokia

Til Nokia vil hun gerne have to skal have adgang kun til den mappe..
Men hende selv skulle kunne se hele mappe strukturen og hurtig ligge filer over i de respektive mapper..

Er der en online tjeneste der tilbyde ovenstående?
Avatar billede michael_stim Ekspert
10. juli 2013 - 14:31 #1
Har i tænkt på dropbox eller lignende?
Avatar billede skillzor Nybegynder
10. juli 2013 - 14:40 #2
Skulle helst være noget hvor man selv kan styre hvilke brugere der skal have adgang.. altså nemt og oprette nye brugere og tildele rettigheder.. Dropbox kræver vel at "kunden" har bruger hos dem, før man kan bruge det?
Avatar billede skillzor Nybegynder
10. juli 2013 - 14:41 #3
Hov kom til at skrive et "svar"
Avatar billede michael_stim Ekspert
10. juli 2013 - 14:53 #4
"Dropbox kræver vel at "kunden" har bruger hos dem, før man kan bruge det? "? Hvad mener du her? Kunden skal have dropbox installeret.

FTP kræver en server og en klient.
Avatar billede skillzor Nybegynder
10. juli 2013 - 14:58 #5
Hvis kunden ikke har installeret dropbox eller ved hvad det er, så kan de ikke nemt tilgå en mappe.. En ftp kan du tilgå bare ved at åbne en hp(ftp://blabla), skrive brugernavn og password(har de modtaget i mailen fra vores salgskvinde) og så har de adgang til en mappe..

Problemet med en alm ftp er bare at det skal være nemmere end det med hensyn til bruger administration, skal være noget en alm person skal kunne finde ud af..

Ved ikke om det giver mening :)