Avatar billede StigUlriksen Juniormester
11. juli 2013 - 10:50 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Sikkerhedsrisiko ved internetdeling

Er der en sikkerhedsrisiko ved at bruge internetdeling på iPhone eller Android. Jeg tænker på om andre kan få adgang til min mail, mine filer osv.
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
11. juli 2013 - 11:23 #1
Der er ikke mole der kan få adgang til din mail, men de kan få adgang til dit internet så det bliver langsomt, hvis du ikke har kode på det.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
11. juli 2013 - 11:36 #2
Risikoen er, at uden adgangskode, kan andre benytte din internetforbindelse til at hente ulovligt materiale som f.eks. musik, film, børneporno, o.s.v.
Problemet er, at det vil være dig, der står med skægget i postkassen, da det er din forbindelse, der er brugt til det - og uvidenhed er desværre ingen undskyldning i den sammenhæng.
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
11. juli 2013 - 12:18 #3
Jeg vil rigtig gerne hjælpe dig med at oprette en adganskode på dit internet, men jeg ved ikke hvordan man gør.
Avatar billede StigUlriksen Juniormester
11. juli 2013 - 20:41 #4
Avatar billede StigUlriksen Juniormester
11. juli 2013 - 20:45 #5
Tak for svaret, så langt er jeg med :-) Spørgsmålet var om det var muligt at andre fik adgang til mine data, og det kan lade sig gøre for en hacker, har jeg fundet ud af. Risikoen for at det sker er nok ikke så stor.