Avatar billede habalap Nybegynder
19. juli 2013 - 12:47 Der er 10 kommentarer

kursus i c

Hej
Jeg har længe ønsket mig at lære at programmere, og til det formål har jeg prøvet at læse flere bøger. Jeg har dog indset at den nok letteste måde vil være at tage et kursus af en slags, så mit spørgsmål er om i kender nogle gode kurser der egner sig til en 17-årig? eller om i evt kender andre goder måder hvor  man kan lære at programmere? til det skal det siges at jeg har et ok kendskab til linux

På forhånd tak :)
Avatar billede habalap Nybegynder
19. juli 2013 - 20:56 #2
Jeg har slet ikke tænkt på youtube... -.- men det vil jeg helt sikkert se nærmere på. Først og fremmest gerne lære c eftersom jeg har en arduino, men har læst at det er et dårligt begyndersprog, og jeg synes også selv at det er svært men er det svære end alle de andre sprog? har læst/hørt at java skulle være lettere eftersom det var et high level language, er det?
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
19. juli 2013 - 21:37 #3
Jeg ved ikke om java er lettere at lære ind c#, men jeg ved det letteste programmeringsprog er visual basic, så jeg sytes du skulle starte med visual basic.
Avatar billede arne_v Ekspert
20. juli 2013 - 01:29 #4
At laere programmering kraever noget mere end at se nogle videoer.

C er et ret simpelt sprog, men dog ogsaa et sprog hvor fejl kan vaere vanskelige at finde.

Java og C# er mere komplekse sprog, men sprog hvor det er langt nemmere at finde fejl.

Original Basic var super simpelt, VBS/VBA/VB6 var relativt simple men VB.NET er fuldst;ndigt ligesom C#.

Der er nogen som er glade for Python som begynder sprog.

I gamle dage var Pascal det klassiske begynder sprog.
Avatar billede habalap Nybegynder
20. juli 2013 - 09:20 #5
ok hvad er foskellen mellem c og c#?
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
20. juli 2013 - 09:40 #6
Der er ikke nole forskel, det er fler mader man kan skrive det programmeringsprog på, for eksempel kan du skrive c, c# og csharp.
Avatar billede habalap Nybegynder
20. juli 2013 - 10:35 #7
okay så hvilket sprog anbefaler folk som et godt sprog at starte med?
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
20. juli 2013 - 10:57 #8
Jeg sytes du skulle starte med visual basic.

Hvorfor har du ikke accepterede mit svar?.
Avatar billede arne_v Ekspert
20. juli 2013 - 12:48 #9
C og C# er to helt forskellige sprog.

Saadan lidt loest sagt er udviklingen:

C -> C++ -> Java -> C#

Du kan laese mere paa wikipedia:

http://en.wikipedia.org/wiki/C_%28programming_language%29

http://en.wikipedia.org/wiki/C_Sharp_%28programming_language%29
Avatar billede habalap Nybegynder
21. juli 2013 - 19:04 #10
#8 yes vil kigge nærmere på det men tror det bliver python da det i mit tilfælde er mere anvendeligt eftersom jeg har en raspberry pi, med hensyn til dit svar så er det jo op til mig at finde den bedste løsning og tildele det svar pointene :)

#9 okay nu forstår jeg... lidt