Avatar billede kaosdk Novice
20. juli 2013 - 11:14 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Icotera 3000 Router fra Waoo - Bridge eller DMZ

Hejsa!

Jeg har set et par tråde her på Eksperten.dk, men ikke nogen reel løsning så måske jeg er heldig med denne tråd.

Jeg har netop fået en fiber-installation med denne Icotera 3000 router leveret af Waoo. Jeg har selv en ASA firewall som jeg sætter på bagsiden, men eftersom jeg har brug for at få fuldt hul igennem Icotera har jeg fået mine udfordringer..

What to do ?

Bonus oplysning : Jeg har fået fast DHCP tildelt IP-adresse på denne forbindelse.

Nogen der kan hjælpe..  Gerne med en vejledning, så ville det være rigtig fint.

På forhånd tak  ;-)
Avatar billede Blueeyez Mester
20. juli 2013 - 11:31 #1
Sæt deres udstyr i bridge mode :-)

Burde gøre at den bliver som et modem hvis muligt.
Avatar billede kaosdk Novice
20. juli 2013 - 12:35 #2
Hejsa Blueeyez

Tak for dit skriv - Men..  Der er ikke rigtig nogen mulighed for at sætte denne i bridge-mode.. Eller rettere..  Jeg kan ikke finde den mulighed i opsætningen..  Det burde som du skriver være muligt... men hvor..  ;-)

Kan du eller nogen fortælle mig hvordan jeg får det gjort i denne..  Nogen der har eller kan skrive en vejledning..
Avatar billede Blueeyez Mester
20. juli 2013 - 13:16 #3
Hvis det ikke er muligt i den bør du kontakte waoo og bede dem gøre det (har på fornemmelsen de kan gøre dette)
Avatar billede kaosdk Novice
21. juli 2013 - 22:17 #4
Hej Blueeyez,

Jeg kontakter dem og ser om det kan løse problemet. Jeg vender tilbage med svar når jeg har hørt fra dem.
Avatar billede puren Ekspert
23. juli 2013 - 13:52 #5
i min waoo forbindelse er boxen standart sat i bridge mode...
Avatar billede Blueeyez Mester
23. juli 2013 - 14:35 #6
Så er det jo blot at koble din asa firewall efter boxen og derefter dit udstyr :-)
Avatar billede kaosdk Novice
23. juli 2013 - 16:20 #7
Jeg har så haft besøg af Waoo idag og de kunne oplyse at den Icotera 3000 grundet den software-version der ligger i dem lige pt. ikke kan  ændres til bridge-mode. De har derfor udskiftet den med en modem - Så nu har jeg ikke mulighed for at få tv eller telefon igennem denne... Ingen af delene har jeg dog ønsket lige pt. - Så det er ikke noget problem for mig/os.

Men altså Icotera 3000 kan med nuværende software-version ikke køre bridge-mode og derfor skiftet til et modem.

Tak for de svar der er kommet her i forummet.
Avatar billede Blueeyez Mester
23. juli 2013 - 17:05 #8
#7 så forstår jeg bedre...
Hvis du mener vores hjælp har været løsningen så husk at bede om et svsr og derefter acceptdre så sagen kan lukkes :-)
Avatar billede kaosdk Novice
23. juli 2013 - 21:03 #9
Der var ikke rigtig et svar på denne. Svaret var nok at den router som Waoo leverer ihvertfald her hvor jeg bor - En Icotera 3000 - Denne kan ikke sættes i bridge-mode og om det nogensinde kommer fik jeg ikke rigtig svar på.

Denne tråd afsluttes.
Avatar billede hugosarang87 Nybegynder
29. december 2013 - 18:24 #10
Hej Kaos.dk

Jeg står præcis med det samme spørgsmål lige nu. Jeg har en router fra waoo, hvor jeg også har problemer med min egen router netgear.

Fandt du en løsning er lidt i tvivl, da du skriver at modemmet fra dem ikke var en løsning?

Hjalp det ikke at få en fast ip adresse fra waoo?
Avatar billede kaosdk Novice
29. december 2013 - 23:35 #11
Hej Hugosarang87,

Ja det gjorde jeg. Jeg kontaktede Waoo og omtalte problemet. De kom herud og udskiftet routeren med et modem. De gjorde så samtidig opmærksom på at jeg så ikke ville kunne anvende deres tv-tilbud. Jeg bruger dem ikke alligevel til TV - Så det betyder mindre for mig.

Så jeg har et modem direkte ind til dem og videre ud på det stygge internet.

Så det blev løsningen.. ;-)
Avatar billede hugosarang87 Nybegynder
29. december 2013 - 23:43 #12
Okay jamen desværre bruger jeg tv fra waoo så tror ikke det er en løsning for mig øvøv, men kontakter dem og så må de hjælpe, tak for svaret.
Avatar billede kaosdk Novice
29. december 2013 - 23:55 #13
Velbekomme..

Iøvrigt kan jeg fortælle dig at jeg faktisk også fandt ud af at det er noget ren politisk - For selve hardwaren altså Icotera 3000 kan faktisk godt håntere "bridge" - Men det tilbyder de så ikke i dette område "oestjysk-energi" med kontor i Odder.

Jeg har læst mig frem til at det er lykkedes andre steder at få den i bridgemode, men det kan kun de gøre, hvis de tilbyder det..

Håber du får det løst.. ;-)
Avatar billede hugosarang87 Nybegynder
30. december 2013 - 00:02 #14
Okay jeg har energi midt, så håber de er til at snakke med ellers har jeg undersøgt en fast ip adresse kan hjælpe på det:)
Avatar billede kaosdk Novice
30. december 2013 - 00:17 #15
Jamen jeg har skam også fast ip (Fast DHCP tildelt ip-adresse) - Så det er ikke det der er udfordringen.

Udfordringen består i at den router du har på ikke kan køre bridge, medmindre de slår det til hos dem. Routeren de har leveret kan godt håntere det, men det er ren politik om de tilbyder det.

At bridge den gør at du kan køre trafikken igennem uden at den er styret af deres router. Det opnår du ikke ved en fast IP-adresse - Udstyret skal stadig håntere dette.

Enten med deres udstyr eller med eget udstyr og da du ikke har et fiber-modem indbygget i dit eget udstyr, så er du jo nødtil at have deres boks hvis du skal have det.

Men igen - Hvis dit energi-selskab tilbyder bridge på den - Så er der ingen problemer - Ellers er det eneste nok at du får modem som jeg og som jeg kan se ud af dit skriv er det jo ikke en løsning når du bruger den til tv også.. ;-)
Avatar billede hugosarang87 Nybegynder
30. december 2013 - 00:54 #16
Okay tak besvarelsen det løser måske nogle af mine problemer, så håber jeg de vil lave en bridge ellers er det vil dårlig service hvis ikke, da jeg ikke har haft nogle problemer ved Yousee. Udover det kan jeg jo ikke bruge et nyt modem, så de må tilbyde noget andet:)