Avatar billede danish-quality Nybegynder
21. juli 2013 - 09:36 Der er 5 kommentarer

Asus Zenook - Købe sidste års model, eller?

Hej.

Jeg kigger på en Asus Zenbook, men har nogle spørgsmål hertil. Det primære er, om det er dumt at købe en bærbar fra sidste år, når nu Intel lige har præsenteret nyt chipsæt og nye krav til Ultrabrooks? Vi snakker om en bærbar der trods alt koster 8-9.000 og som sagt er fra sidste sommer.

Jeg er vild med dens design og kan ikke rigtig finde alternativer, der er lige så fede. Derudover har jeg kun gode erfaringer med Asus. Men hvis det er, må I da gerne præsentere mig for et alternativ :-) Smertegrænsen er 10k.

På forhånd mange tak og god søndag ;)

Mvh Hr. Møller
Avatar billede NielsErikK Juniormester
21. juli 2013 - 09:47 #1
Hvad skal du bruge den til ?
Game kræver gode grafikkort, det går jeg ud fra du er obs på.
Gider du linke til den du omtaler, så vil jeg kommentere på hardwaren.

De nye Haswell har en fordel ved, de er noget bedre til at spare strøm når pcen ikke presses.

Det vil være svært at finde alternativer til dig, når du går meget op i design, det er jo en smagssag.
Avatar billede danish-quality Nybegynder
21. juli 2013 - 10:01 #2
Den skal bruges til skole, medie (lyd/film, youtube, 1080p film, osv.) og generelt erstatte min desktop computer. Dog ikke hvad angår gaming :-) Mine krav til design er nu ikke så vanvittigt høje. Jeg er bare faldet for designet :-)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
21. juli 2013 - 10:08 #3
Du glemte lige at linke til den, jeg kunne nok selv finde den, det er blot for at være sikker på vi ikke taler forbi hinanden.

Det eneste du nævner af brug der vil kræve lidt af pcen er vist 1080p film.
(alt efter hvilke programmer du bruger i skolen.)

generelt erstatte min desktop computer
Der kan det også være svært at gætte dit brug, indbefatter det eksempelvis reencode/redigering af video ?

At det ikke indbefatter Gameing letter presset meget.
Avatar billede seiffert Nybegynder
24. juli 2013 - 02:40 #4
jeg kan personligt ikke anbefale Zenbook, da jeg selv har haft problemer med den, både tastaturet, musen og selve pc'en har gået i sort... og jeg er ikke den eneste der har haft problemer.
ingen tvivl om designet er fedt, men prøv at se om du ikke kan finde en anden model, evt samsung's nye serie :)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
24. juli 2013 - 18:46 #5
Jeg afmelder overvågning af spørgsmålet, da spørger ikke har svaret tilbage.