Avatar billede avj Nybegynder
22. juli 2013 - 15:38 Der er 11 kommentarer

Bærbar og netadgang uden for WIFI?

Hej
jeg skal have en ny bærbar. Og vil i den forbindelse, selvfølgelig gerne have mulighed for, at komme på nettet, når jeg er uden for, wifi-områder.

Jeg har en Samsung mobiltlf model GTS5690, som kører 3G-net.

Jeg ved, at man kan komme på nettet via mobiltlf, og jeg ved, at der findes noget USB adgang til nettet.

Det er så det jeg ved. Hvem, hvad og hvordan siger mig ikke noget.

Nu er spørgsmålet, hvordan griber jeg det an, uden at det koster spidsen af en jetjager?

mvh
avj
Avatar billede Gramstrup Mester
22. juli 2013 - 15:42 #1
Handler det ikke bare om at købe en bærbar computer hvor der er plads til at sætte et sim kort i?.
Det virker fint på min bærebar hvor vi via firmaet køre med TDC data  forbindelse på sim kortet. Det er ikke så dyrt.
Og ellers bør du kunne lave din samsung telefon om til et modem og bruge den som WIFI forbindelse.
Disse løsning er selvfølgelig kun prismæssigt forsvarlig så længe man er i Danmark.
Avatar billede avj Nybegynder
22. juli 2013 - 15:47 #2
Tak men synes ikke jeg kan finde bærbare som har simkort?
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
22. juli 2013 - 15:52 #3
Jeg har søgt hurtigt på google og fundet dette, hvor man kan sammenlinde priser.
http://123bredband.dk/mobilt-bredband-priser/?gclid=CNjWlNOfw7gCFUhP3god4hEAfw
Avatar billede NielsErikK Juniormester
22. juli 2013 - 18:06 #4
Det nemmeste synes jeg personligt er en USB-dongle, så kan man smide den til den enhed man ønsker.
den sidder i min bærbar, sommetider på arbejdet i en stationær (hvor jeg ikke må bruge nettet), sommetider i min sekundære stationære når jeg spiller poker mod en ven på besøg.

Jeg gav 69 kroner pr måned for 1 GB download, nu giver jeg 129/MD for 10 GB download.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
22. juli 2013 - 18:08 #5
Skal en ven/kollega etc bruge net, så låner han den lige en 1/2 time.
Dejlig fleksibelt.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
22. juli 2013 - 18:13 #6
Når den bruges hjemme hvor der er elendigt signal, så sættes den til en udendørs retningsbestemt antenne, se det kan man ikke gøre med kun en chip i pcen (som hjemme kun vil give mig 2G uden antenne).
Ønsker man det, så kan samme chip flyttes fra USB-dongle til internt i en pc.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
22. juli 2013 - 19:36 #7
Hej.

  Har du ikke "internet-deling" i din Samsung? Så kan du jo gøre det, uden at det koster en nikkel. Så burde du kunne forbinde til din telefon og bruge den som access-point.

De bedste hilsner
Avatar billede avj Nybegynder
22. juli 2013 - 20:43 #8
Ok, mange tak for jeres svar det giver jo noget at tænke over
Avatar billede NielsErikK Juniormester
24. juli 2013 - 17:48 #9
Nogen udbydere tilbyder dig (for en engangspris på få kr) en ekstra chip, således du har en til både din USB-dongle og til internt i din pc/tlf/anden enhed.
De GB du har betalt for får du ikke flere af, forbruget på de 2 chip/simkort sammentælles blot.
Avatar billede avj Nybegynder
05. september 2013 - 01:24 #10
tak for svaret det bliver den løsning jeg vælger
Avatar billede avj Nybegynder
05. september 2013 - 01:26 #11
NielsErikK kan du ikke lige smide et svar