Avatar billede hnteknik Novice
25. juli 2013 - 12:19 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Retablering af afgang til Databasevindue og styringen af tabelsammenkædning

En afdeling har lige aflevefret en tussegammel Ac 2000 DB, hvor en tidligere medarbejder har fjernet databasevinduet, standard menuen med bla. funktioner og spærret for special koder og shift bybass, så F11 ikke virker etc. Programmet linker op til 4 databaser kan jeg se, der er en relinkfnktion indbygget, men den virker ikke mere. man har siden flyttet på de 4 DBer, så tingene ikke virker mere.

Jeg kan godt huske man lavende denne 'hide Access from the user' fidus for en +10 år siden, men erinder ikke om og hvordan man 'normaliserer', så jeg kan komme til at se tabeller og relinke til de nye DB stier.

Her er hvordan man gjorde noget af det, men ikke hvordan man returnerer:
http://www.alvechurchdata.co.uk/company/acchide.html

Nogen, der har et hurtig tip. Mit hoved er ferietomt.
Avatar billede larsgrau Forsker
25. juli 2013 - 12:41 #1
Holde Shift nede mens man start databasen op, ville det virke ?
Avatar billede larsgrau Forsker
25. juli 2013 - 12:42 #2
Eller importer det til en nye database
Avatar billede hnteknik Novice
25. juli 2013 - 13:09 #3
Hej Lars,
nej shift knappen er bypassed. Har ikke prøvet import, da jeg endnu ikke kan se, hvilke tabeller, etc. der ligger..

Klumpen, de rhar lavet det, har sikkert haft en master, som han har rettet på og så distribueret denne - lukkede.

Må prøve en total import. Har prøvet at 'konvertere' databasen, det giver visse muligheder, da den fejler på links.
Ville blot have åbnet for relink af de 4 dber og så lukke patienten igen.
Avatar billede hnteknik Novice
25. juli 2013 - 14:21 #4
Lars, du kom med den umiddelbare løsning. Importer alle objekter ind i en tom DB og så begynde at rette allefunktionsfejl op. Tak - drop et svar for points. :-)
Avatar billede larsgrau Forsker
25. juli 2013 - 17:38 #5
Takker
Avatar billede hnteknik Novice
26. juli 2013 - 08:40 #6
Man skal  lige huske at relinke til de ikke virksomme dber før man laver en generel import ellers bliver Queries ødelagt. Men nu kører det igen og så fik jeg også lige fjernet noget skærm resize fra dengang man havde lav opløslighed og som lavede forms næsten ulæselige. lukker.