Avatar billede Hitman Praktikant
29. juli 2013 - 18:03 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Kan man downloade videor fra http://webtv.dk/ ?

Hej,

Nogen der ved om man kan downloade videoer fra siden http://webtv.dk/

Lige som man fx kan hente videoer ned fra www.youtube.com ?

pft
Avatar billede larsen45 Juniormester
29. juli 2013 - 18:20 #1
Hvis du har lyst og tid kan du hente alle vegne fra.
Du skal dog bare huske altid at overholde copyright lovene, har du gennemlæst om du må downloade indholdet, ellers skal du altid tjekke om det er lovligt først, eller få lov af dem som har rettighederne.

Der findes mange programmer du kan bruge Camtasia eller Ulead er to ud af mange på markedet som du kan bruge. Det optager direkte på skærmen, og ikke på samme måde som med Youtube som du selv er bekendt med i forvejen.
Avatar billede Hitman Praktikant
29. juli 2013 - 18:25 #2
Du siger, at fx Camtasia og Ulead optager direkte på skærmen. Vil det så ikke medføre manglende lyd?
Avatar billede HKW Nybegynder
29. juli 2013 - 18:35 #3
Vis kilde på siden afslører stien til flv-filen
Avatar billede Hitman Praktikant
29. juli 2013 - 18:59 #4
hkw: og hvad kan man så bruge den sti til?
29. juli 2013 - 19:05 #5
www.eksperten.dk/spm/983626 ??? (Er ikke afprøvet selv...)
Avatar billede HKW Nybegynder
29. juli 2013 - 20:06 #6
#4

Du indsætter stien oppe i adresselinjen, så kommer videoen ned til dig...

webtv.dk/files/videos/xxx.flv
Avatar billede NielsErikK Juniormester
29. juli 2013 - 23:26 #7
Ved at optage på skærmen frem for at downloade/gemme selve filen, vil du få et kvalitets tab.
Avatar billede larsen45 Juniormester
31. juli 2013 - 07:14 #8
Det kommer helt an på hvad din computer har af udstyr, og hvad Internet hastighed du har. Kører du højhastighed som eksempelvis fibernet, så er der ikke de store problemer, og ram nok til at varetage opgaven.

Du spurgte om lyden, den optager du direkte der er valmulighed for at optage det med eller uden. Du kan også bruge et ektern lydkort, eller købe et ekstra og smide ind i din pc, hvis det skulle være nødvendigt lydkvalitet mæssigt.

Og ja du har da også mulighede for at kigge efter i kilde koden, og bruge din almindelige browser.

Der er nok af muligheder, som du kan afprøve. Der findes også musik forretninger, som kan hjælpe dig, med software, eller hardware som kan klarer opgaven for dig.

Der findes også forskellige konvertere, som bagefter kan lægge det ind i det format du synes er bedst.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
31. juli 2013 - 12:39 #9
Hvis man konvertere til et andet format vil man også få kvalitetstab.

Både det jeg nævner i post #7 og her, har intet med computeren eller netværk at gøre.
Avatar billede Hitman Praktikant
02. september 2013 - 19:27 #10
Ingen løsning = lukker
Avatar billede HKW Nybegynder
02. september 2013 - 19:35 #11
Én løsning er at kigge i den der kildekode. Der er både en flv og en mp4-fil. Stien til mp4-filen står i "settingsFile" - som der henvises til i kildekoden.

Det er den manuelle måde.