Avatar billede bikerbirk Nybegynder
02. august 2013 - 00:28 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Udskiftning af ødelagt skærm på bærbar - staldtips søges

Jeg er nok desværre kommet til at træde på min relativt nye bærbar i en brandert, så skærmen er ubrugelig. Da det er en Clevo-maskine fra MM-Vision, er den ikke det nemmeste, at skaffe reservedele til, og MM-Vision skal have ~2.500,- for en udskiftning. Dette kunne nok klares af forsikringen, men tænker at jeg må kunne gøre det billigere selv (selvrisiko ~1.000,-). Jeg er ikke nervøs for, at skulle skille maskinen ad.
Problemet er dog at finde en ny skærm (14"), og da jeg ikke har den store erfaring med denne type reservedele, håber jeg, der er andre, der har: Handler det blot om, at finde en skærm med de samme dimensioner og samme tilslutning, eller er der noget, jeg skal være opmærksom på?

Og: Er der nogen der kender en god sælger af displays til bærbare i DK/EU?

Pft og fortsat god sommer!
Avatar billede pretttyfly Praktikant
02. august 2013 - 00:44 #1
hvis nogen kan hjælpe dig er det nok, http://shop.notebookonline.dk/stroemforsyning/producenter.aspx

dem har jeg brugt mange gange, det funker :)
Avatar billede 220661 Ekspert
02. august 2013 - 08:21 #2
Ved ikke hvilken Clevo model du har. Men her er en video der måske kan hjælpe dig.
http://www.youtube.com/watch?v=SoCnOQhvExk
Den viste model her er p150em. (Beklager der ikke er lyd på video)
Bag på panelet står oplysningerne på selve panelet (se ca 3 min inde i video)
Man bruger dette til at søge med, når nyt panel skal findes.
Avatar billede bikerbirk Nybegynder
17. august 2013 - 18:18 #3
Så er skærmen modtaget og sat til, det spiller bare! Efter at have søgt på reservedelsnummeret, var det en smal sag at finde en forhandler (laptopscreens.com i mit tilfælde).

Prisen for skærmen var 60$ + 35$ for forsendelsen. Da de ikke havde skrevet forsendelsen med i prisen, betalte jeg kun 244,- for moms og gebyr, så den endelige pris bliver ca. 800,-, altså en besparelse på små 1.700,-.

Tusind tak for hjælpen, specielt 220661 vil jeg gerne give point, hvis du lægger et svar.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. august 2013 - 18:25 #4
Super du fik det løst så billigt :-)
Jeg lægger et svar til lukning her