Avatar billede bakbrian Nybegynder
03. august 2013 - 13:08 Der er 1 kommentar

Hvordan mixer man en god bas?

Hej alle sammen.

Hvis man lytter til noget gammelt Anne Linnet, ved man ca. hvad jeg leder efter i bas lyd. Bassen skal altså fylde meget i lyd billedet og være utrolig tung, men ikke på en tecno måde. Jeg har prøvet med kompresser og div. filtre, men jeg kan ikke finde den rigtige lyd.
  Er her nogen der kan give et godt råd?

Ps. Jeg bruger cubase til lyd redigering.

Pps. Den indspillede bas er stemt ned i D.
Avatar billede milter Ekspert
04. august 2013 - 00:01 #1
Undskyld, men det er nok lidt svært for os at hjælpe dig med, da vi ikke kan vide, hvad du mener med "den rigtige lyd". Og lyden af Anne Linnet afhænger rigtigt meget af, hvilket udstyr hun bliver spillet på  :-)

Når det gælder lyd, kan kun dit eget øre afgøre, hvad "den rigtige lyd" er. Mit bedste råd er, at du er nødt til at fortsætte eksperimenterne, til du opnår det, du ønsker.

Nu ved jeg selvfølgelig ikke, hvor længe du har arbejdet med Cubase, men lydredigeringsprogrammer kræver en hel del øvelser og fejltagelser, før man lærer dem at kende.