Avatar billede charley78 Novice
10. august 2013 - 13:59 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

jeg har haft en 'personlig' hacker, hvordan identificerer jeg ham?

Jeg har haft en hacker i min gamil.
Jeg opdagede det ved at opleve gennem lang tid at jeg blev logget ud ind imellem, det tænkter jeg ikke så meget over indtil en dag jeg sad og så en mail ankomme i min indbakke, blive markeret læst fra ulæst og igen til ulæst.
Så fandt jeg aktivitetsloggen og så at der var en uindbudt gæst, der havde været inde flere gange den seneste tid.
Jeg ændrede password og kun 12 timer senere, var han igennem igen. Jeg skrev et nyt password, dennegang mere kompliceret og han var igennem igen efter 4-5 dage. Nu har jeg sørget for at få et meget langt et, og jeg har snart haft det en hel uge - hurra, men det er en anden sag.

Jeg vil gerne finde 'synderen'.
Der findes flere gode sider, hvor man kan få info om hvilken udbyder vedkommende bruger og et generelt billede af Geolocation og Geolocation Map Information, men intet er præcist.

Er det muligt at finde redskaber til at komme et resultat nærmere. Jeg tænker at politiet da fx må have sådan noget?
Avatar billede kimtheman Novice
10. august 2013 - 14:06 #1
Ja du giver vel bare politiet personens ip, og så får de fundet ud af hvilken udbyder der har ipen og derved kan de finde personen (hvis personen selvfølgelig ikke har lavet alt muligt andet på sin vej så personen ikke kan spores)
Avatar billede charley78 Novice
10. august 2013 - 14:12 #2
ja, men politiets svar til mig er at de ikke har ressourcer til det, men du har jo ret. Det er bare et opkald ;o)
... så må man vel insistere lidt alligevel. Jeg kan jo i øvrigt godt se udbyderen selv, men har også gennemskuet at han nok ikke vil udtale sig til mig.

Altså, konklusion: eneste vej er udbyderen!?
Avatar billede kimtheman Novice
10. august 2013 - 14:18 #3
Kan da godt være, der findes andre metoder, hvor vi så bare ikke er gode nok. Men vil tro, hvis man selv er skrap nok til diverse hack osv. Så kan man sikkert komme tættere på.
Der findes sikkert metoder, hvor man kan smitte hans computer med en snavset fil, når han tilgår ens email. Og derved selv få adgang til hans/dens computer osv. Men det kræver vist, en der har lidt mere forstand på det. Samt det ville heller ikke være lovligt.
Avatar billede danskanimation Nybegynder
10. august 2013 - 14:24 #4
Hvad er hackerens IP?

Hvis han har været inde på nogle af de der hjemmsider hvor man kan se sit ip, kan man skrive det ind og så hvor han gjorde det fra.
Avatar billede keysersoze Guru
10. august 2013 - 14:31 #5
Sandsynligheden for at politiet kan/vil gøre noget eller at du selv finder frem til en specifik person er minimal. Få i stedet tjekket dine maskiner godt og grundigt igennem for uønskede elementer (selvom du har antivirus kan der let ligge andre ting) og skift derefter password på dine ting - både din gmail, alternative emails og hvad du ellers kunne have (ftp adgange etc).
Avatar billede milter Ekspert
10. august 2013 - 14:38 #6
Og ellers kan du læse mere om det i de andre spørgsmål, du har stillet om dit problem:

http://www.eksperten.dk/spm/983991

http://www.eksperten.dk/spm/983973

http://www.eksperten.dk/spm/976640

http://www.eksperten.dk/spm/983993
Avatar billede kimtheman Novice
10. august 2013 - 14:40 #7
Ingen reklamer tak

Dette indlæg er blevet modereret af en CoAdmin

Avatar billede eyvind Seniormester
10. august 2013 - 14:47 #8
Ved udskiftning af dit password skal du nok også udskifte dit "hemmelige spørgsmål og svar" hvis du har lavet sådan et.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
10. august 2013 - 16:30 #9
Der findes mig bekendt ingen måde, du som privatperson kan identificere en anden maskine på, uden den anden parts viden eller medvirken. Da du er afhængig af info fra ISP, er den vej lukket, da det kræver en kendelse.

#7 Kommerciel udnyttelse af forum? Meget lidt elegant....
Avatar billede charley78 Novice
25. august 2013 - 16:10 #10
Hvem vil gerne have points?
Avatar billede keysersoze Guru
25. august 2013 - 16:43 #11
den eller dem der har været med til forhåbentlig at løse dine problemer.
Avatar billede keysersoze Guru
25. august 2013 - 16:44 #12
og det skulle have været et svar såfremt det er relevant.
Avatar billede charley78 Novice
25. august 2013 - 23:26 #13
Sidste udkald!
I har alle skrevet fornuftige svar. kan det være rigtigt at det hele skal tilfalde keysersoze?
Avatar billede keysersoze Guru
26. august 2013 - 09:43 #14
hvad blev enden på alt dette? er skurken fanget og skudt, havde du noget skidt på maskinen eller?
Avatar billede kimtheman Novice
26. august 2013 - 20:44 #15
Springer over her.