Avatar billede Kimich Nybegynder
12. august 2013 - 17:18 Der er 8 kommentarer

Har ikke nok plads på C: drev, hvorfor kan den ikke installere på D: drev

Har lige et spørgsmål til en udfordring.

Jeg skal installere Autodesk Revit 2014 på min bærbar, men C: drevet er fuld (ingen GB tilbage)

Så jeg forsøger at bede den om at installere på D: drevet, da jeg har 400 GB ledigt der.

Men det gider den ikke?

Skal man aktivere D:drevet, eller på anden måde køre det som administrator før jeg kan installere programmer på det?

(Jeg har gemt andre ting på drevet)
Avatar billede 220661 Ekspert
12. august 2013 - 17:29 #1
Hej og velkommen til.
Selvom du sætter dit program til at installere på D drevet, vil der næsten altid komme til at ligge nogle systemfiler som bare skal ligge i system 32 mappen. Derfor brokker den sig.
Du skal derfor have ryddet op på dit C drev.
Gemmer du private filer på C drevet?
Hvilket system kører du?

Ps skriv tilbage i kommentar. Svar bruges normalt af hjælperne til pointgivning som tak for hjælpen.
Finder du ikke en løsning kan du selv lægge svar og lukke tråden når du kommer dertil.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. august 2013 - 17:31 #2
Når man installerer oprettes også typisk temp mapper midlertidigt, som installation rydder op i til sidst i installation.
Nogle programmer ligger nemlig pakket, og skal pakkes ud. Til det bruges disse mapper.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. august 2013 - 17:35 #3
Prøv evt at se om din papirkurv er stoppet, og tøm den. Det vil kunne frigive noget plads.
Får du slettet noget så du kan installere, så prøv at installere CCleaner, som kan rydde op på dit drev:
Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Lad programmet foretage en oprydning.
Avatar billede claes57 Ekspert
12. august 2013 - 17:56 #4
Du kunne overveje (hvis det er to partitioner på en disk) at slå dem sammen til et stort c-drev.
Avatar billede Kimich Nybegynder
12. august 2013 - 18:52 #6
Det var hvad jeg havde ledt efter. Mange tak. Hvordan giver man så point?
Avatar billede 220661 Ekspert
12. august 2013 - 18:57 #7
Du beder den/dem der har hjulpet dig om at lægge et svar du så kan lukke med.
12. august 2013 - 20:31 #8
Generelt:

Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, Win8, OS/2, Unix, Linux, ... ?

---

Mht til af få plads på C:\ ->

Du bør rense temp med denne fil, det tager kun få sek. Hent den lille batfil, dobbeltklik på filen, og der går et split sek. Så er temp renset.
www.spywareinfo.dk/download/cleantempxp2k.bat

--------------------------------------------------------------------------------
[Start][Programmer][Tilbehør][Systemværktøjer][Diskoprydning] C:
Makér alle elementer UNDTAGEN 'komprimer gamle filer'
OK
--------------------------------------------------------------------------------
[Start][Indstillinger][Kontrolpanel][Strømstyring] - Fanen [Dvale]
[  ] Deaktiver Dvale
OK
--------------------------------------------------------------------------------
[Start][Indstillinger][Kontrolpanel][System] - Fanen [Systemgendannelse]
[  ] Deaktivér Systemgendannelse
Normal Genstart
[Start][Indstillinger][Kontrolpanel][System] - Fanen [Systemgendannelse]
[ x ] Aktivér Systemgendannelse.
--------------------------------------------------------------------------------
[Start][Indstillinger][Kontrolpanel][Mappe indstillinger] - Fanen [Vis]
[  ] Skjul beskyttede operativsystemfiler
[ x ] Vis skjulte filer og mapper

Stifinder/Denne Computer
Navigér til
C:\WINDOWS
Find mapper med navnet
$Nt*
typisk med BLÅ farve.
Slet disse mapper med indhold.
(Jeg har ~1.5Gb der lige til at slette...)
--------------------------------------------------------------------------------
Ta' en oprydning med CCleaner som du sansynligvis allerede har. Også/især punktet [Register/Problemer]